וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

69% מהישראלים: רמת שחיתות השלטון גבוהה מבעבר

רמי שני

9.11.2010 / 18:57

מנתוני "מדד השחיתות" לשנת 2010, עולה כי שני שלישים מהישראלים סבורים שרמת השחיתות השלטונית מתעצמת. 83% סבורים שצה"ל ומערכת הביטחון הם הגוף הכי פחות מושחת

רמת השחיתות הכללית של השלטון בישראל גבוהה יותר מבעבר, כך סבורים 69% מהציבור בישראל, לפי נתוני "מדד השחיתות" לשנת 2010 שהוצגו היום (שלישי) בכנס שדרות ספיר לחברה. מהנתונים שמתבססים על סקר של "מאגר מוחות", עולה כי הגופים שנתפסים כמושחתים ביותר הם המפלגות, הרשויות המקומיות, הכנסת והממשלה. אחריהם נתפסים כמושחתים גם אמצעי התקשורת, חברות כוח האדם, ההסתדרות וועדי העובדים, מערכת המשפט, הבנקים והמשטרה.

83% מהנסקרים ציינו כי צה"ל ומערכת הביטחון הם הגוף הכי פחות מושחת. לפי 91% מהנסקרים, המעשה המושחת ביותר הוא שימוש בכספי ציבור למטרות אישיות. בנוסף, בתואר פרשיית השחיתות הגדולה ביותר, "זכתה" פרשיית "הולילנד".

מנתוני הסקר עולה גם כי מערכת הבריאות רשמה שיפור לעומת אשתקד. רק 8% מהנסקרים סברו שהיא מושחתת לעומת 11% בשנה הקודמת. בנוסף עלה מנתוני הסקר כי כל אדם עשירי בישראל מכיר אנשים המעורבים בשחיתות.

בשנת 2009 סברו 67% מהציבור כי רמת השחיתות הכללית של השלטון בישראל היא גבוהה עד גבוהה מאוד. 57% מהנשאלים סברו כי רמת השחיתות של השלטון בישראל גבוהה מבעבר. שלושת המעשים שדורגו כמושחתים ביותר היו שימוש בכספי ציבור למטרות אישיות, קבלת כסף או טובת הנאה בתמורה לקידום עניינים אישיים ומינוי מקורבים שאינם מתאימים לתפקידים ציבוריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully