וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה צפתית: תווי חנייה חינם למקורבי העירייה

עידן אבני

9.11.2010 / 17:26

בדיקה של וואלה! חדשות גילתה כי בעיר שבה מכהנים 15 נבחרי ציבור, מוענקים תווי חנייה בחינם ל-90 בני אדם. בעקבות הבדיקה החליט ראש העירייה לאסוף את התווים ולחלקם בצורה מבוקרת יותר

כמו ברשויות שונות בארץ גם בצפת הוחלט לתת לחברי המועצה להחנות את רכבם בחינם ברחבי העיר. כמו נבחרי הציבור גם בכירי העירייה זכו להדביק לשמשת רכבם את מה שמכונה בעיר, "תו 99", תו החנייה החופשי. אלא שבדיקה של וואלה! חדשות מגלה שבעיר בה יש 15 נבחרי ציבור ועוד מספר בכירים מועט, יש לא פחות מ-90 אנשים שזכו לקבל את התו. לתוך הרשימה הנכספת השתחלו מזכירות בעירייה, ובני הזוג של חברי מועצה כמו גם מקורבים שונים ונבחרי ציבור לשעבר. כשר, אולי, אבל בטוח גם קצת מסריח.

בעקבות פניית וואלה! חדשות החליט ראש עיריית צפת, אילן שוחט, לאסוף את התווים ולחלקם מחדש על פי קריטריונים שאושרו במועצת העיר. "מדובר בהטבה שהיא שוות כסף וכספי הציבור הם לא הפקר ואנו עושים סוף לתופעה", מסר.

חבר המועצה שוקי אוחנה הוא אחד הבודדים שסירבו לקחת את התו. לדבריו, "התרעתי על זה במועצה כבר לפני מספר חודשים. ראש העיר החליט להקים ועדה ולקבוע קריטריונים. הם לא מבינים שהתו הזה שווה כסף. למה החליטו שכל הרבנים בעיר יקבלו אותו. גם הרב הראשי וגם רבני שכונות. יש חברי מועצה שלקחו שניים או אחרים שהעבירו אחד לשני. יוצרים פה תקדים ופריצות. לצערי זו אצבע קלה על ההדק שהפכה את העניין למסחרה. אני חושב שמבקר המדינה צריך לבדוק את הנושא הזה".

"הכשירו את השרץ"

גורם בעירייה המכיר את הנושא מקרוב אמר כי "הכשירו את השרץ. כביכול הקימו ועדה שמחלקת את התווים. בפועל הם מחלקים לחברים שלהם. בתו הזה מחזיקים כבר כ-90 אנשים ועוד היד נטויה. המזכירה של ההוא והחבר של הזה. כך גם מי שעוזר לכל מיני פוליטיקאים זכה לקבל את התו. אין ספק שזה יכול לעזור בבחירות. הפקחים כבר מכירים את התו, ואז הם פשוט לא מתעסקים עם הרכב הזה. זה כמו תו נכה רק בחינם למי שלא נכה".

ראש העירייה, אילן שוחט הוסיף כי "עד כניסתי לתפקיד הנושא הזה היה פרוץ. ונעשה ללא בקרה וללא קריטריונים. לאחר הנחיה שלי ליועץ המשפטי של העירייה ולמנכ"ל העירייה גובש נוהל המסדיר בצורה ברורה מי זכאי לתו חנייה על פי קריטריונים ואמות מידה. נוהל זה הועלה לאישור במועצת העיר ועבר פה אחד ומנהל אגף הפיקוח הונחה לאסוף את כל התווים מאותם אלו שלא זכאים ולהתחיל לפעול על פי הנוהל שאושר המועצה".

ממשרד הפנים נמסר בתגובה "על פי סעיף 13 לחוק העזר רשאי ראש העירייה לפטור אדם מתשלום אגרת הסדר חניה, כולה או מקצתה ובתנאים שייראו לו. אם סבר שקיימות נסיבות מיוחדות המצדיקות מתן פטור כאמור בהתחשב בצרכי החניה. החלטת ראש העירייה לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף זה, הינה החלטה מנהלית אשר עליה לעמוד בעקרונות המשפט המנהלי, ובכלל זה עיקרון הסבירות וכללי המנהל התקין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully