וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה באינדונזיה: מושיט יד לעולם המוסלמי

טליה שחר

9.11.2010 / 16:52

בפתח ביקורו באינדונזיה הדגיש נשיא ארצות הברית כי ארצו עושה מאמצים כנים להתקרב לעולם המוסלמי, אך הודה כי יש עוד מקום לשיפור. אובמה אף מתח ביקורת על הכוונה לפרסם מכרזי בנייה במזרח ירושלים

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה סבור שארצות הברית נמצאת "בדרך הנכונה" למערכת יחסים טובה יותר עם העולם המוסלמי. אובמה את הדברים אחר הצהרים (שלישי) במהלך מסיבת עיתונאים משותפת בג'קרטה עם נשיא אינדונזיה סוסילו באמבנג יודהויונו.

אובמה הדגיש כי מאמציה של וושינגטון להושיט יד למוסלמים הם כנים וישפרו את ביטחונה של ארצות הברית, אם כי, הודה הנשיא, יש עוד מקום לשיפור. "אנו מנסים להבטיח את בניית גשרים והרחבת האינטראקציה שלנו עם מדינות מוסלמיות", אמר אובמה.

אינדונזיה, המדינה המוסלמית המאוכלסת ביותר בעולם, היא תחנתו השנייה של הנשיא האמריקאי במסעו בן עשרת הימים באסיה. במהלך ביקורו הקצר שהחל היום הוא צפוי לשאת נאום במסגד איסתקלאל, הגדול ביותר בדרום מזרח-אסיה. "אנו לא מצפים שנוכל לבטל באופן מוחלט חלק מאי-ההבנות וחוסר האמון שהתפתחו לאורך תקופה ארוכה, אבל אנו כן חושבים שאנו צועדים בדרך הנכונה", אמר אובמה במסיבת עיתונאים עם מקבילו האינדונזי.

אובמה גם שיבח את יכולתה של אינדונזיה "להבין איך ליצור דמוקרטיה אמיתית" כשאוכלוסייתה הגדולה היא כה מגוונת. במהלך ביקורו צפוי הנשיא לחתום על הסכם להרחבת שיתוף הפעולה עם אינדונזיה בנושאים כלכליים, ביטחוניים ושינוי אקלים.

חוזר לנוף ילדותו

זוהי הפעם הראשונה שאובמה חזר לאינדונזיה מאז חי שם בילדותו בין 1976-1971, בעקבות נישואי אמו לגבר מקומי. "ברור שעשו עניין גדול מכך שזוהי הפעם הראשונה שאני חוזר למקום בו חייתי כילד צעיר", אמר אובמה. "אינ אומר לכם, בקושי זיהיתי את המקום כשנסענו ברחובות. הדבר היחיד שהיה כאן כשעברנו לג'קרטה היה הסרנה (מרכז קניות). עכשיו זה אחד הבניינים הנמוכים ביותר ברחוב".

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס אובמה למגוון נושאים, ביניהם הדיווחים לפיהם פורסמו מכרזים לבנייה במזרח ירושלים. "פעילות מסוג זה אינה מסייעת כשזה נוגע למשא ומתן לשלום", אמר אובמה. "אני מודאג מכך שאנו לא רואים את כל אחד מהצדדים עושה מאמץ נוסף כדי להביא לפריצת דרך".

אובמה גם מתח ביקורת על הבחירות במיאנמר וקרא שלחרורה של אונג סאן סו צ'י- פעילת הדמוקרטיה הנמצאת במעצר בית. ביקורו של אובמה עשוי להתקצר בשל אפר וולקני מהתפרצות הר הגעש מראפי.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully