וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: לא החלטתי מה לעשות אחרי השחרור מצה"ל

קובי מנדל ויהושע בריינר

9.11.2010 / 14:08

בעוד במפלגות השונות עוסקים בשאלה האם בכוונת הרמטכ"ל להצטרף לפוליטיקה עם שחרורו מצה"ל, אמר היום רא"ל אשכנזי בשיחה עם חניכי פנימייה צבאית: "אני לא מעסיק את עצמי בתקופה שאחרי. כשאפרוש - אנוח, אחשוב ואקח כיוון"

אבישי גולן

(צילום: אבישי גולן, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי טרם החליט, לדבריו, לאן מועדות פניו לאחר השחרור מצה"ל. בשיחה שערך היום (שלישי) עם חניכי הפנימייה הצבאית ליד בית הספר הריאלי העברי בחיפה, אמר אשכנזי: "אני לא יודע מה אני הולך לעשות. אני חושב שזו זכות להיות מפקד צה"ל, זו שליחות". הרמטכ"ל הוסיף: "כשהייתי בפנימייה צבאית, לא חשבתי כל כך רחוק. אני עדיין מפקד הצבא, ויש עליי אחריות מאוד גדולה. יש מבצעים לבצע ויש צבא לאמן ואנשים לטפל. אני לא מעסיק את עצמי בתקופה שאחרי".

"אחרי שאסיים את התפקיד, אפרוש, אנוח, אחשוב ואקח כיוון", הצהיר הרמטכ"ל. "אכפת לי מאוד מהמדינה, ואני מסיים 40 שנה של שירות צבאי. אחרי זה אחשוב ואחליט. אני לא מרגיש בוער למשהו ספציפי, כי זו זכות גדולה להיות בתפקיד הזה, וזה גוזל את כל האנרגיה עד הסוף".

"מוכנים לאפשרות של עימות בזירה הצפונית והדרומית"

אשכנזי התייחס גם לסיכויים למלחמה בלבנון ואמר כי לאחר מלחמת לבנון השנייה צה"ל ביצע הפקת לקחים יסודית ומעמיקה. לדבריו, "חלק מהדברים שהצטרכנו לשפר זה כתוצאה שעסקנו בהם פחות קודם והתאמנו פחות. אני חושב שהתכנית שעשינו מאז, ואנו עדיין בתוכה, משפרת את היכולת הכוללת של צה"ל בסדיר ומילואים בזרועות היבשה, הים והאוויר". הוא הוסיף: "בעיניי חשובים מאוד האימונים וההכשרות. החזרנו את כל הצבא לאימונים. זה חשוב לא רק לרכישת הכשירות, אלא גם להענקת ביטחון במסוגלות ויכולתם לבצע את המשימות".

הרמטכ"ל הדגיש כי צה"ל הפיק לקחים ממלחמת לבנון השנייה. "אני חושב שניתן לראות הדגמה של השינוי בעופרת יצוקה. אני מאוד מעריך את אופן ביצוע המשימות במבצע זה", הוא אמר. לדבריו, "אין ספק שצה"ל מתמודד עם מספר איומים במספר זירות. אנחנו צריכים להיות מוכנים לאפשרות של עימות בזירה הצפונית ובזירה הדרומית. קשת האיומים היא מטרור עד מלחמה. אנו צריכים להיות מוכנים גם לעימות סימטרי וגם לעימות א-סימטרי. זה אתגר לא פשוט".

קודם לכן ביקר אשכנזי בכנס צבאי בינלאומי שנערך ביוזמת עמותת חיל התותחנים וזרוע היבשה בזכרון יעקב ואמר שם כי "במערכה העתידית נצטרך להפעיל חימושים מדויקים, על מנת למזער את הפגיעה באוכלוסיה". לדברי אשכנזי, חיזבאללה וחמאס יעמיקו את המגמה לפגוע באוכלוסייה הישראלית בשטחים עירוניים, ואמר כי גם האויב מעביר את הלחימה אל שטחיו האורבניים. "האויב מבין שאם הוא יפעל בשטח בנוי הדבר יקשה עלינו לפעול", אמר אשכנזי, "בשל הקושי להפריד בין האויב לאזרחים וכן כחברה מערבית שרגישה לנפגעים, אשר לא ששה לקרבות בטווחים קצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully