וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זחאלקה ליו"ר ועדת הכנסת: אתה פשיסט וגמד רוח

פנחס וולף

9.11.2010 / 11:27

ועדת הכנסת קיימה דיון סוער על הצעת "חוק עזמי בשארה" לשלילת הפנסיה ותשלומים אחרים מח"כים שאינם מתייצבים לחקירה או משפט. יו"ר בל"ד זחאלקה ליו"ר הוועדה יריב לוין: "צריך לבדוק את השפיות שלך"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת)

ועדת הכנסת אישרה הבוקר (ראשון) פה אחד להעביר את הצעת "חוק עזמי בשארה" להצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לפי ההצעה, יישללו שכר ותשלומים אחרים מחבר כנסת מכהן או חבר כנסת לשעבר שאינו מתייצב לחקירה, למשפט או לריצוי עונשו בשל עבירה שעונשה לפחות חמש שנים. יוזמי הצעת החוק הם יריב לוין (ליכוד), ישראל חסון (קדימה) ומשה מטלון (ישראל ביתנו), ואליהם הצטרפו חברי כנסת נוספים.

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ לוין, אמר בישיבה כי "הצעת החוק היא תולדה של מציאות הזויה שבה כנסת ישראל משלמת מדי חודש תשלומים לח"כ לשעבר עזמי בשארה, שמגיעים לכ-7,000 שקלים מדי חודש, בעוד הוא נמלט מהארץ ונדרש לחקירה כאן ואיננו מתייצב לחקירה. הסוגייה הזאת שבה נבחר ציבור ניצל את המשאבים שהועמדו לרשותו וביצע עבירות חמורות שיכולות לעלות כדי בגידה במדינה וממשיך לקבל תשלומים מקופת המדינה, היא לא תקינה וספק אם יש מדינה בעולם שהייתה מסכימה לכך".

במהלך הדיון התנהלו חילופי דברים קשים לוין לבין יו"ר בל"ד, ח"כ ג'מאל זחאלקה. זחאלקה אמר כי "זה חוק של נקם ובדרך דורסים עקרונות חוקתיים בלי חשבון. יש כאן פגיעה מהותית בזכות הקניין, כי היועצת המשפטית הקודמת של הכנסת הגישה חוות דעת מפורשת הגורסת שפנסיה היא חלק אינטגרלי של המשכורת ואי אפשר לשלול אותה. הכספים הם גם של בניו ושל אשתו, ולכן הפגיעה היא בכלל המשפחה". לדברי זחאלקה, "החוק בא לפגוע באיש, וחוקים פרסונליים הם פסולים. החוק לא יפגע בבשארה כי הוא מוכן לוותר על הפנסיה".

"אדם חסר מעצורים"

זחאלקה הוסיף, כי הוועדה "הפכה להיות ועדה מסוכנת, אני לא סומך עליה. אני לא פגעתי בזבוב בחיים שלי, יושבים כאן אנשים שידיהם מגואלות בדם". בתגובה, הטיח לעברו ח"כ לוין:"מי שרוצה שלום לא עולה על ספינת טרור לעזה. אין לך מקום בכנסת. מי שתומך בארגוני טרור אין לו מקום כאן". זחאלקה ענה לו כי "אתה גמד רוח ופסול מלכהן בכהונה הזאת. אתה אדם חסר מעצורים. בשביל לזכות במושב בליכוד אתה מוכן לפגוע בהכל. צריך לבדוק את השפיות שלך. אנחנו מייצגים את הדמוקרטיה, ואתה מייצג את הפשיזם כאן. אתה פשיסט וגזען".

ח"כ ישראל חסון אמר בדיון כי "המטרה שלנו היא להתמודד עם המציאות שנקלענו אליה, שבה חבר כנסת השתמש בתפקידו בצורה נבזית ואופורטוניסטית. ההצעה שלנו מייצרת עיקרון אחד שאומר שמחוקק חייב לכבד את רשויות אכיפת החוק. לא ייתכן שאדם ייהנה מהסטטוס הזה וישים ללעג את רשויות אכיפת החוק. עיקרון פשוט וברור. אני לא מכיר הרבה מדינות שמוכנות לשים עצמן ללעג וקלס. אנחנו משלמים לסוכן חיזבאללה 512 אלף שקל".

ח"כ נחמן שי אמר כי "מדובר בנקודת מפגש בין הציבורי למשפטי. מבחינה ציבורית לא יכול להיות שח"כ יחמוק ממשפט וימשיך לקבל פנסיה. לכן החוק הזה הוא רע הכרחי כי מבחינה משפטית זה מהלך קשה. החוק אומר כי נבחרי ציבור נדרשים לנורמות יותר גבוהות". אחד מיוזמי הצעת החוק, ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) אמר בדיון כי, "יש פה מראית עין מטרידה: בצע כסף. הרבה כסף יצא עם עזמי בשארה מהארץ. אידיאולוגיה זה דבר אחד, אבל לברוח עם הכסף? נודף מפה ריח לא נעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully