וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: מאסר על תנאי להנגבי, אין קלון במעשיו

9.11.2010 / 9:30

בית המשפט הטיל מאסר על תנאי על חבר הכנסת שהורשע במתן עדות שקר ב"פרשת המינויים הפוליטיים". עם זאת, הנגבי יכול לנשום לרווחה: לא הוטל עליו קלון, והוא יוכל להמשיך בקריירה הפוליטית שלו

אין קלון: בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (שלישי) מאסר על תנאי על חבר הכנסת צחי הנגבי (קדימה), שהורשע במתן עדות שקר במסגרת "פרשת המינויים הפוליטיים". אולם הנגבי יכול לנשום לרווחה, היות שבית המשפט קבע שאין קלון במעשיו. המשמעות: הנגבי יישאר חבר כנסת ואף יוכל להתמנות לשר בממשלה.

בחודש יולי הרשיע בית המשפט את הנגבי בעבירה של מתן עדות שקר, לאחר שהשופטים קבעו כי הוא שיקר ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית באשר לשאלה האם עמד מאחורי מודעה מתקופת הפריימריז בליכוד בנובמבר 2002, בה יוחסו להנגבי שילובם של 74 חברי מרכז תנועת הליכוד בשירות המדינה. עם זאת, הוא זוכה ברוב דעות מהאישומים המרכזיים נגדו, בנוגע לשוחד בחירות ומינויים פוליטיים של חברי מרכז הליכוד וקרוביהם במשרד לאיכות הסביבה.

בנוסף, החליט בית המשפט לבטל מחמת "הגנה מן הצדק" את האישום נגדו בעבירות של מרמה והפרת אמונים. זאת לאחר שטען ששרים אחרים נהגו בעבר כמוהו, ולא היה מקום להגיש כתב אישום רק נגדו.

בדרך לראשות קדימה?

ההחלטה לא להטיל קלון על הנגבי התקבלה, לאחר שחבר הכנסת מקדימה הצליח לגייס להגנתו אישי ציבור רבים. בשלב הטיעונים לעונש, הציגו סנגוריו של הנגבי בפני בית המשפט תרשומות ומכתבים רבים, ובהם דברי שבח על פועלו של הנגבי בזירה הציבורית. בין האנשים שקראו לבית המשפט להימנע מהטלת קלון על חבר הכנסת שהורשע במתן עדות שקר היו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אהוד ברק, יושבי ראש הכנסת בהווה ובעבר, ראובן ריבלין, דליה איציק ואברהם בורג וכן הסופרים אלי עמיר ויורם קניוק.

כעת גוברת ההערכה שהנגבי יפעל לצירוף קדימה לקואליציה. לדברי מקורביו, "להנגבי יהיה סיכוי משמעותי להכניס את קדימה לממשלה, משום שראש הממשלה סומך עליו ויודע שאם הוא יערוב לו, קדימה תיכנס לממשלה לא כדי להפיל את ראש הממשלה".

אם קדימה אכן תצטרף לקואליציה, הנגבי, הנחשב לפופולרי במיוחד בקרב פעילי השטח של המפלגה, צפוי להתמנות לשר בכיר בממשלה. אולם כל עוד קדימה נשארת באופוזיציה, יישאר הנגבי בתפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ולא לא מן הנמנע שהוא יתמודד במוקדם או במאוחר על ראשות מפלגתו.

  • עוד באותו נושא:
  • צחי הנגבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully