וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתות מאנקרה? עבדוללה גול ביקר בבית כנסת

ניר יהב

9.11.2010 / 0:01

נשיא טורקיה קיים ביקור ראשון מסוגו בבית הכנסת באזור אנטקיה שבחבל חטאי במדינה. כלי התקשורת בטורקיה ייחסו את הביקור לרצונו של גול להוכיח לעולם שטורקיה איננה אנטי-יהודית או אנטי-ישראלית

האם טורקיה מנסה לאותת לישראל כי פניה לפיוס? כלי התקשורת בטורקיה דיווחו אמש (שני) על ביקור ראשון מסוגו שקיים נשיא טורקיה עבדוללה גול בבית הכנסת באזור אנטקיה שבחבל חטאי במדינה. גול ומשלחתו נפגשו במקום גם עם הרב יצחק חליבה ועם מנהיג הקהילה היהודית באזור. חלק מכלי התקשורת בטורקיה ייחסו את הביקור לרצונו של גול להוכיח לעולם שטורקיה איננה אנטי-יהודית או אנטי-ישראלית.

בנאומו בבית הכנסת אמר גול כי לכל הדתות יש מקום בטורקיה: "כל אדם הוא אזרח מוערך בטורקיה. אנחנו כאן ביחד עם סובלנות ואחווה. לכל אחד יכולות להיות אמונות דתיות אחרות, אבל אנחנו נאבקים יחד לשיפור ארצנו בשלום, אהבה וסולידריות. אני שמח להיות כאן ולהעביר לקהילה היהודית את ברכותיי לשלום ואושר". ביום שישי נועד גול גם עם מנהיג הקהילה היהודית בטורקיה כולה, סמי הרמן.

לפני כשבועיים פורסם אודות התכנסות של המועצה הטורקית לביטחון לאומי, בראשותו של גול. על פי הפירסומים, המועצה אישרה שינוי ביחסי החוץ של המדינה והגדירה את ישראל כאיום מרכזי. טורקיה הרשמית הכחישה את הדיווחים על השינויים במסמך, שזכה גם לכינוי "החוקה הסודית של טורקיה".

עדכון ראשון: 20:21

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully