וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדלי עופות: "מייבאים ביצים שלא לצורך"

רמי שני

8.11.2010 / 19:59

לטענת מגדלי עופות להטלה, מועצת הלול החליטה על ייבוא ביצים לארץ בעקבות המלצות מוטעות ומניפולטיביות של משווקי הביצים. לטענתם הדבר פוגע במגדלים ובמשווקים הקטנים

מגדלי עופות להטלה טוענים כי משרד החקלאות ומועצת הלול פועלים לייבא ביצים מחוץ לארץ ללא צורך. לטענת אותם מגדלים, צעד זה של המשרד ומועצת הלול, עלול להביא לקריסת משווקים קטנים ולביטול התחרות בענף. בעתירה שהגישו המגדלים לבית המשפט העליון באמצעות עורך הדין משה חורי הם טוענים כי המלצות מועצת הלול בעניין למשרד החקלאות הינה חסרת אחריות, פגומה ולוקה בחסר וניתנה ללא אמות מידה סבירות. המדלים אומרים כי ההמלצה לייבא ביצים ניתנה למרות שבמחסנים יש עודף יצור מקומי בהיקף של שישה מיליון ביצים. על פי העתירה, אישר משרד החקלאות יבוא של קרוב ל-40 מיליון ביצים בחודשים האחרונים.

העתירה הוגשה בידי חמישה מגדלים: ביצי הר מירון, ביצי משק, ביצי ברכה, מן הטבע-בארותיים וקורט צבי הולנדר. היא הוגשה נגד משרד החקלאות, שר החקלאות שלום שמחון ומועצת הלול וכן כנגד אחד המשווקים הגדולים: חברת גליקסמן לשיווק ביצים. החמישה דורשים מבית המשפט, לקבל לידיהם את הנימוקים של המשווקים הגדולים לקבלת רישיונות יבוא, בהתאם לדו"חות היצור, המלאים והשיווק שלהם.

מגדלי ביצים חייבים להיות בקשר אספקה עם משווק מורשה המקבל את רישיון הפעילות שלו ממועצת הלול. המועצה פנתה לפני כחודשיים מספר פעמים למשווקים כדי לקבל מהם נתונים אודות המלאים שלהם. לאחר קבלת הנתונים, הודיעה המועצה על כך שמסתמן מחסור בביצים. בשל כך, נמסרה למשווקים הודעה על הכוונה לאפשר יבוא של תשעה מיליון ביצים. זמן קצר אחר כך, שוב התבקשו המשווקים להודיע אם המלאים שברשותם יספיקו להם עמידה במכסות השיווק שנקבעו להם. זאת לאחר שהמלצות בעניין נמסרו למשרד החקלאות.

המועצה הודיעה ימים ספורים לאחר בקשת דו"חות מלאים מהמשווקים כי בכוונתה לאפשר יבוא נוסף של ביצים. לטענת המשווקים, הודעה זו נמסרה כאשר מטען הביצים המיובאות עשה כבר את דרכו באניות לישראל. משווקי הביצים החתומים על העתירה טוענים כי התנהלות זו מצביעה על דריסה ברגל גסה של מועצת הלול את הענף וניסיון להשתלט עליו.

חמשת המגדלים אומרים, כי בפועל סכסוכים פנימיים בתוך הענף גורמים לעזיבת מגדלים את המשווק שלהם והוא במקום לחפש דרכים לשלם את המגיע להם פונה למועצת הלול בטענה שיש דרישה לביצים שהוא משווק, אך אין לו במלאי כמות מספקת והוא מבקש לייבא. "בהתערבות זו, פועלת מועצת הלול להעדיף מוצרים מיובאים, על מוצרים כחול לבן", טוענים המגדלים ומוסיפים כי בדרך זו נפגעים בעיקר מגדלים ומשווקים קטנים.

במשרד החקלאות ובמועצת הלול אומרים בתגובה כי העתירה התקבלה אצלם וכי הם לומדים אותה ויגיבו עליה בבית המשפט.

  • עוד באותו נושא:
  • ביצים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully