וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החקלאים גמרו את המכסה - אספקת המים תופסק

רמי שני

8.11.2010 / 18:22

רשות המים תסגור את הברזים ל-160 יישובים עד סוף השנה, לאחר שאלו סיימו את מכסת המים השפירים שקיבלו לצורך שימוש חקלאי. השר שמחון: "החקלאים משלמים את המחיר על העיכוב בהקמת תשתיות המים"

רשות המים תסגור את הברזים ל-160 יישובים עד סוף השנה, לאחר שאלו סיימו את מכסת המים השפירים שקיבלו לצורך שימוש חקלאי, כך עולה מנתוני משרד החקלאות, שנאספו לקראת הערכות המשרד לשנת 2011. הרשות הפסיקה את אספקת המים ל- 30 יישובים באוקטובר ובחודש הבא תיסגר האספקה לעוד כ- 60 יישובים.

מדובר ביישובים שצרכו את כל הקצאת המים שיועדה עבורם. הנתונים הוצגו היום (שני) בדיון שהתקיים במשרד החקלאות, בו נטלו חלק ראשי הראשות לתכנון וראשי המחוזות במשרד החקלאות. מהנתונים עולה, שצריכת המים השפירים הצפויה היא בהיקף של 430 מיליון קוב. מדובר בצריכה נמוכה מהמנה ממנה אין לחרוג שנקבעה לחקלאות (מנת ברזל): 550 מיליון קוב.

לאור הנתונים האלה, עתיד שר החקלאות שלום שמחון להתריע בפני שר התשתיות על כך, שהחקלאים אינם יכולים לספוג קיצוץ נוסף במכסות המים. "החקלאים בישראל וציבור הצרכנים, משלמים את מחיר העיכוב בהקמת תשתיות המים - מתקני ההתפלה ומפעלי השבת קולחין", אמר שמחון. "בשנים האחרונות שילמו החקלאים לבדם את מחיר הקיצוץ במים. החל מהשנה ישלמו גם הצרכנים, שכן המחסור במים יביא לעליית מחירים וכן לפגיעה באיכות התוצרת החקלאית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully