וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת בתי הספר במגפת ההשמנה יוצאת לדרך

אריאל נוי

8.11.2010 / 16:50

תוכנית חדשה של התאחדות הספורט לבתי הספר הכריזה מלחמה על ההשמנה בקרב ילדים. "אחד מכל ארבעה ילדים הוא שמן, אנחנו חייבים לעשות משהו לפני שזה יהפוך למגפה"

ניצחון בקרב הראשון במלחמה נגד מגפת ההשמנה: תוכנית של התאחדות הספורט לבתי הספר, בשיתוף עם משרד הבריאות, סיימה היום (שני) את שלב הפיילוט לאחר שנוסתה בהצלחה בבתי הספר במודיעין והתוכנית היא להכניסה ל-240 בתי ספר ברחבי הארץ. התוכנית זכתה לשם "זוזו", ותפעל תחת הסלוגן "זוזו – מפעילים את הגוף".

משרד החינוך, משרד התרבות והספורט, בשיתוף משרד הבריאות הם שייתנו את חסותם לקראת העברתה ויישומה של התוכנית בכלל בתי הספר. "ילדי ישראל הם ילדי המחשב, ילדי 'בטטות-הפייסבוק'", אמר לוואלה! חדשות מנכ"ל התאחדות הספורט לבתיה"ס, משה קוניסקי. "בנינו תוכנית רב שנתית שמטרתה התערבות בבתי הספר היסודיים במגפת ההשמנה. לפעילות גופנית בגיל הצעיר חשיבות רבה בטיפול ומניעת מחלות".

"המטרה העיקרית שלנו היא להעלות את המודעות לחשיבות הפעילות הגופנית בקרב ילדים צעירים, ובסוף אם אפשר גם לאתר מוכשרים בספורט", הבהיר קונינסקי. "אנחנו חייבים לעשות משהו לפני שזה יהפוך למגפה. ברגע שהרשויות המקומיות הבינו את המשמעות של זה הן נרתמו לנושא", הוסיף. "התוכנית קיימת גם במגזר הערבי ואנחנו מתכוונים להוסיף כל שנה 250 בתי ספר ולהגיע בטווח החמש שנים הקרובות לכל בתי הספר בארץ".

"השמנה מובילה גם לבעיות פסיכולוגיות"

סקר שנערך על ידי קופת חולים לאומית אודות הילדים ובני הנוער בישראל מציג תמונה עגומה על הדור הצעיר: על פי הנתונים, יותר מ-25% מתלמידי בתי הספר בישראל הם בעלי משקל עודף. מספר בני התשחורת הפעילים בספורט הישגי הולך ויורד עם השנים. מהסקר עולה עוד כי קיומן של רשתות חברתיות כמו פייסבוק השתלטו על שעות הפנאי ודחקו את מקומן של הפעילויות החברתיות ושל הבילויים מחוץ לבית.

"שכיחות ההשמנה בקרב ילדים בישראל הולכת ועולה, כפי שמתרחש בשאר העולם המערבי", סיפרה ד"ר הדר ירדני, מומחית לרפואת ילדים. "כל ילד רביעי בישראל הוא בעל משקל עודף. ילד שמן זה כמו מבוגר שמן, והוא סובל מאותו הסיכון לחלות במחלות כרוניות, כמו מחלות לב, כלי דם, סוכרת וסרטן, שגורמות כיום למרבית התמותה בעולם. לדוגמא, מה שנקרא בעבר סוכרת של מבוגרים כבר התגלה פעמים רבות בקרב ילדים".

ד"ר ירדני הסבירה כי מלבד מימד הבריאות הפיזית, ילד בעל משקל עודף נפגע גם פסיכולוגית. "השמנה מובילה גם לבעיות פסיכולוגיות אצל נער או ילד שלא מקובל בחברה. מגפת ההשמנה פוגעת בכל שכבות החברתיות", הסבירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully