וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא הגנה לפייסבוק: חייל הצטלם בעירום - ונאסר

8.11.2010 / 15:44

חייל מפיקוד העורף הצטלם בעירום מלא בבסיסו ליד דגל המדינה ומילות ההמנון הלאומי, והעלה את התמונה לעמוד הפייסבוק. מפקדו נכנס לפרופיל, גילה את התמונה, והחליט להעמידו לדין. העונש: שבועיים מחבוש

הפייסבוק ממשיך לסבך את מיטב בנינו: חייל שהצטלם בעירום בבסיסו והעלה את התמונות לרשת החברתית נענש על ידי מפקדיו ונשפט ל-14 ימי מחבוש בפועל. האירוע התרחש בבסיס של פיקוד העורף, כאשר חייל המשרת בגדוד החילוץ וההצלה הצטלם כשהוא בעירום מלא ליד דגל המדינה וכשהוא עומד סמוך לבטונדות עליהן כתובות מילות ההמנון.

אחד ממפקדיו של החייל נכנס ל"פרופיל" של פקודו, ראה את התמונה והחליט להעמידו לדין. החייל סיפר כי עשה את הדברים כמעשה שובבות ובצחוק וללא כוונה לפגוע בסמלי המדינה. מפקדיו של החייל לא ראו כך את הדברים, הענישו את החייל בחומרה, והוא נשלח למחבוש בן שבועיים בכלא צבאי.

בדובר צה"ל אישרו את הדברים ואמרו בתגובה כי "לאור חומרת מעשיו של החייל אשר לא עולים בקנה אחד עם ערכי צה"ל, החייל נשפט על ידי מפקדיו למחבוש וכן ננזף".

בצה"ל מנסים להילחם בשנים האחרונות בתופעה שבמסגרתה מעלים חיילים תמונות שצולמו בבסיסים אל עמודי הפייסבוק. עיקר החשש הוא מהעלאת תמונות שיפגעו בביטחון השדה, ובחלק מבסיסי צה"ל ישנה הנחיה שלא להיכנס עם מצלמות או מכשירי פלאפון שכוללים מצלמות.

ליצירת קשר עם כתבנו הצבאי: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully