וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פמלה אומרת לא!

שלומי עוזיאל

8.11.2010 / 14:09

יום שישי ללא פרוות הוא הזדמנות להיזכר במשנתה של הכוכבת האמריקאית שקפצה לבקר, פמלה אנדרסון, המתכוונת להשפיע על חוק הפרוות בארץ

בתחילת נובמבר הגיעה הכוכבת פמלה אנדרסון לישראל על מנת לקחת חלק בספיישל רוקדים עם כוכבים של ערוץ 2. הכוכבת בת ה- 43, ידועה בעמדותיה נגד התעללות וניצול של בעלי חיים. כחלק מפעילותה בארגון P.E.T.A, השתתפה אנדרסון בקמפיינים שונים הקוראים לצמחונות ולהפסקת השימוש במוצרי צריכה מהחי. בשהות בת ה-4 ימים שלה בארץ, פמלה מתכוונת לנצל את מעמדה ככוכבת בינלאומית ולהשפיע על קידום המאבק העולמי למען זכויותיהם של בעלי החיים. בין התחייבויותיה ל'רשת', זכיינית ערוץ 2, אנדרסון מתכוונת להשתתף כאורחת בדיון על חוק הפרוות בכנסת. בנוסף, בסוף חודש אוקטובר האחרון שלחה אנדרסון מכתב אישי לשר יעקב מרגי, בו היא מבקשת ממנו להסיר את התנגדותו לחוק. כזכור, השר מרגי מתנגד להעברת החוק מפאת שימוש החרדים בפרוות לשטריימלים.

מסיבת העיתונאים של פמלה אנדרסון, נובמבר 2010. דייב שחר
אנדרסון במסיבת העיתונאים בארץ/דייב שחר

חוק הפרוות, שיזמה ח"כ רונית תירוש מקדימה, מבקש להגביל את סחר הפרוות בישראל על ידי איסור ייבוא. הצעת החוק החדשה היא תיקון להצעת החוק המקורית שכללה איסור הפקה, ייצור, יבוא וייצוא של פרוות כלבים וחתולים בלבד. הרחבת זאת, מבקשת להכניס תחת החוק את כל בעלי החיים ובכך לאסור את כל סוגי הפרוות. החוק, שעבר בקריאה ראשונה, נמצא כרגע בהקפאה עקב התנגדותו של שר הדתות יעקב מרגי, מסיעת ש"ס.

ח"כ רונית תירוש מסרה בתגובה: "אני מברכת על כל מי שנלחם למען בעלי החיים, והירתמותה של פמלה אנדרסון להצעת החוק שלי בנושא הפרוות בנוסף למובילי דעת קהל רבים בעולם כמו פול מקרתני ובריז'יט ברדו, מעידה על הפוטנציאל התדמיתי החיובי הגלום למדינה כבעלת ערכים הומניים ומוסריים. בעת הזאת, כשמדינת ישראל מבודדת ומוקעת בעולם, אני לא מבינה את האטימות של נציגי הציבור החרדי שיכלו לתת יד להצעת חוק שתשפר ותהווה נקודת אור תדמיתית והומנית לישראל בעולם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully