וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש התנועה האיסלאמית: "לא היה בית מקדש בהר הבית"

28.1.2002 / 13:18

השייח ראאד סלאח אמר במהלך עדותו בפני ועדת אור: "אין ליהודים זכויות שם"; טען: הוועדה אינה גוף שמחפש האמת; מדבריו השתמעה תמיכה בעימות עם כוחות הביטחון

ראש התנועה האיסלאמית (הפלג הצפוני) בישראל, השייח ראאד סלאח, העיד היום בפני ועדת אור לבדיקת מהומות אוקטובר 2000 במגזר הערבי. במהלך עדותו, שלל השייח את זכויות העם היהודי בהר הבית, ואת קיומם של בתי המקדש הראשון והשני במקום. "אין להם זכויות שם. מי שאומר את זה טועה, מסלף את האמת בכיוון ההיסטורי, הדתי והארכיאולוגי. אין דבר שהיה ונברא, שקוראים לו בית מקדש ראשון או שני בתחום של מסגד אל אקצה, רק מסגד אל אקצה" אמר.

בקול ישראל דווח, כי השייח סלאח הוסיף כי השב"כ יישא באחריות לתוצאות האיומות אם יהודים יעלו להר הבית.

כתב "הארץ", אורי ניר, מוסיף:

לאחר שהעיד טען השייח שוועדת אור לא אפשרה לו להתבטא בחופשיות בחקירה. בתום שעתיים של עדות בוועדה אמר השייח סלאח לעיתונאים שוועדת החקירה אינה נוהגת כגוף המחפש את האמת. "כשמחפשים את האמת זה לא רק מה שבראש השופט ובראש השב"כ. האמת היא אמת, איפה שהיא נמצאת. יש לי הרבה מה להגיד, אז תשמעו אותי".

בעדותו ביקש השופט תיאודור אור מסלאח להשיב בכן או לא על שאלה שהפנה אליו. בתגובה השיב סלאח: "איננו עורכים כאן מבחן אמריקאי". אור אמר בתגובה: "הסידור כאן הוא שאנחנו שואלים שאלות ועונים על השאלות שלנו". בהזדמנות אחרת שאל אור: "לא מגיעה לי פעם אחת תשובה ישירה?"

השייח סלאח ביקש לתת לתשובותיו הקשר היסטורי, ועורר בכך את מורת רוחם של חברי הוועדה. רוב השאלות נסובו על מעשיו של סלאח בתחילת אוקטובר, ועל דברים שונים שאמר, בהם תמיכה באסירים ביטחוניים, דברים שמהם השתמעה תמיכה בעימות עם כוחות הביטחון.

הוועדה סיימה את דיוניה להיום. ביום חמישי היא תתכנס בדלתיים סגורות לשמוע את עדויות אנשי השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully