וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

8.11.2010 / 11:11

יצאנו לברר עם ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, האם אוכל זול משפיע לרעה על הכלבים שלכם. תופתעו לשמוע את התשובה

הכלב שלנו לא מפסיק להתגרד. אנחנו מחפשים נגעים או קרציות וכו' ולא רואים דבר. מה יכולה להיות הסיבה ואיך אפשר למנוע אותה?

גירוד לא נגרם עקב קרציות אלא יותר סביר מפרעושים. גם אם אין כרגע פרעושים יתכן והיו. גם אם הדברתם אותם הגירוד נשאר, כי אלרגיה לפרעושים היא מסוג שמופיע לאחר כמה ימים מהעקיצה.

עם זאת, יש סיבות רבות ומגוונות לגירוד כמו רגישות למרכיבי מזון מסוימים במיוחד חיטה ועוף. אלרגיה למרכיבים של צמחים בסביבת הכלב ועוד אחרים. אפשר לשקול לשנות את המזון למזון לכלבים רגישים כמו למשל על מזון על בסיס דג סלמון. אם התופעה אינה פוסקת, פנו לבדיקת וטרינר מעמיקה יותר.

קינג צ'ארלס קוואליר. Bruno Vincent, GettyImages
מרייר יותר מידי?/GettyImages, Bruno Vincent

הבולדוג שלנו מרייר המון ואני אומרת המון. הוא משאיר כמויות של ריר על כל חפץ בבית. האם זה נורמלי או שזה יכול להעיד על בעיה מסוימת והאם אפשר לפתור את זה?

צריך לחשוב ולנתח האם מדובר בכמות ריר נורמלית של כלב, שפשוט לא נבלעת. לכלבים פחוסים וגם גזעים מסוימים אחרים, כמו למשל גולדן רטריבר, סן ברנרד ואפילו ספנייל יש קפלים שמוטים של העור סביב הפה וכך הרוק אינו נוזל לתוך הפה אלא החוצה. כאן ניתן לתקן את הבעיה על ידי ניתוח של מתיחת הקפל בשיטה מיוחדת שלא משנה אסטטית את המראה החיצוני. בעבר ביצעתי מספר ניתוחים כאלו בכלבים כמו בולדוג וגולדן רטריבר.

אפשרות אחרת היא גירוי של בלוטת הרוק על רקע כלשהוא. מניסיוני נגיעו?ת בתולעת הפארק היא סיבה נפוצה מאד אך יתכנו סיבות אחרות רבות ומגוונות. בדיקה כללית + צילומי רנטגן, אנדוסקופיה ובדיקות דם יכולות לתת מידע שיסייע באבחנה של הבעיה.

האם ישנה באמת סיבה רפואית או בריאותית להעדיף אוכל יקר יותר מאשר אוכל זול יותר לכלבים?

בהחלט כן! כל שקל שתחסכו במזון זול שווה ל- 4 שקלים שתוציאו על טיפול וטרינרי בעתיד הלא רחוק. הנוסחה הזו עובדת ואני בהחלט רואה שוב ושוב את הכלבים והחתולים שחסכו עליהם קצת ולכן מערכת החיסון של הכלב לדוגמא לא הייתה במיטבה כשהוא חטף את קדחת הקרצית או את השלשול והזיהום וכו'. השקעה בתזונה היא בהחלט ההשקעה הטובה ביותר ולא רק בחיות אלא גם בבני אדם. כלבים שיאכלו בריא ואיכותי יזדקקו לפחות תרופות, טיפולים, ניתוחים ועוד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully