וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: אין הסכם עם ישי על קצבאות האברכים

8.11.2010 / 10:22

שר האוצר הבהיר במהלך דיון בוועדת הכספים, כי לא נחתם הסכם עם יו"ר ש"ס למתן קצבאות הבטחת הכנסה לאברכים. עם זאת, הוא הדגיש: "אתמוך בהסדר שעומד בדרישות בג"ץ"

שר האוצר יובל שטייניץ הכחיש הבוקר (שני) את הדיווחים, לפיהם נחתם הסכם בינו לבין יו"ר ש"ס אלי ישי למתן קצבאות הבטחות הכנסה לאברכים. בעת שהציג בוועדת הכספים של הכנסת את הצעת חוק התקציב לשנים 2012-2011, אמר שטייניץ: "אני רוצה להבהיר באופן חד משמעי: לא היה שום הסכם ביני לבין אלי ישי או גפני או כל אחד אחר. כששאלו אותי גם חברי ממשלה וגם ח"כים, כולל מהאופוזיציה, מה יהיה, אמרתי דבר אחד: לא אתנגד, אלא אתמוך, אם יהיה הסדר חוקי, שהיועץ המשפטי לממשלה יאשר שעומד בדרישות של פסיקות בג"ץ".

כבר במהלך דבריו, נתקל שטייניץ נתקל לביקורת בנוגע לתקציב עצמו ולהסכם האברכים בפרט, ובזמן שאמר כי התקציב המוצע מהווה תקדים היסטורי, נאלץ להתמודד תקיפה מצד שר האוצר לשעבר רוני בראון, שפרץ לדבריו. בראון האשים: "אומר מה תקדים היסטורי – זה שיש הסכמים לפי מה שאומר סגן ראש הממשלה און רקורד. העובדה שלא גילו על ההסכם הזה, זה ההיסטורי והתקדימי".

בראון המשיך והתייחס גם לפרטי התקציב עצמו ופרס מספר גורמים מהותיים בתקציב שדווקא יגבירו את אי השקיפות בו. "אתה ואני יודעים שזה תקציב לשלוש שנים, כי ב-2013 לא יהיה תקציב כי זאת שנת בחירות. אתה מציג תקציב על סמך נתוני מאקרו ב-2010. לא פינית זמן לדיון. יש 11 מיליארד שקלים פנויים. הכלל הפיסקאלי שלך מגביר את אי השקיפות בתקציב", אמר.

אמש פנה בראון במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בדרישה להורות למשרד האוצר לפרסם את "הסכם התקציב בין סיעת ש"ס או סיעה אחרת ובין משרד האוצר". זאת לאחר שהשר אלי ישי אמר לעיתונאים חרדים שהושגה הסכמה לבין האוצר בעניין הבטחת ההכנסה לאברכים.

במכתב לויינשטיין בר-און ציטט את דברי ישי, שתועד בעודו אומר בפגישה סגורה: "יש לנו בהסכם התקציב, לא בהסכם הקואליציוני בכניסה לממשלה, הסכם על התקציב בין ש"ס ומשרד האוצר, משרדי ש"ס ומשרד האוצר, ושם הכנסנו סעיף לגבי הבטחת הכנסה. זה נכנס". לדברי בר-און, אם אכן קיים הסכם כזה, הרי שהממשלה עברה על החוק כאשר היא לא הניחה את נוסח ההסכם על שולחן הכנסת.

עם זאת, בלשכתו של יו"ר ש"ס הכחישו כי הושג הסכם בנושא עם משרד האוצר. מהלשכה נמסר, כי אין הסכם ולא היה הסכם, וכי ישי התכוון לכך שיש הסכמה בין האוצר למפלגות החרדיות אליה הגיעו מיד אחרי פסיקת בג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully