וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי יקשיח במשהו את עמדת הממשל

דן מרגלית

8.11.2010 / 7:52

לפנייתו של בנימין נתניהו אל סגן הנשיא ג'ו ביידן, בדבר הצורך להזהיר באורח אמין את אירן מפעולה צבאית אמריקנית, קדמו דיונים מדוקדקים בירושלים. היא לא נאמרה כלאחר יד, אלא בעקבות ניתוח ההתפתחות בעמדת ארה"ב לנוכח מגמת ההתחמשות של אירן.

חוגים בכירים בירושלים העריכו אמש כי ממשלו של ברק אובמה עבר כברת דרך חשובה מאז ההתבטאויות הצמחוניות הראשונות של ראשיו ועד לימים שבהם שר ההגנה וראש סוכנות הביון, ובעקבותיהם גם הנשיא עצמו, הדגישו כי "כל האופציות על השולחן".

העולם ראה ברכה בסנקציות הכלכליות המורחבות שהטיל על משטר האייתוללות. דיווחים הנתפסים במערב כאמינים סיפרו על קשיים גוברים והולכים לכלכלה, שהדאיגו את טהרן. רישומם ניכר, ומבחינה זו המשכם ואף העמקתם חשובים כדי לבלום את מיזם הגרעין האירני. הסנקציות הן תנאי נחוץ, אבל לא מספיק.

נכון, אבל הפוך

להתבטאותו של נתניהו נוספו מרכיבים חשובים: מסמכים שפורסמו העידו כי אירן מונעת ומשבשת כל יציבות במזרח התיכון, וגם בארצות רחוקות, בלי קשר ישיר לסכסוך הישראלי?פלסטיני.

זה זמן מה שנציגים ישראלים בדרג של שרים, שביקרו בחודשים האחרונים בוושינגטון, טענו באוזני בני שיחם כי לא הסכסוך הישראלי?פלסטיני מזין את אי?היציבות המשחקת לידי אירן אלא ההפך הוא הנכון - אם תיבלם אירן באפגניסטן ובלבנון, יגדלו הסיכויים להבנה מדינית בציר ירושלים?רמאללה.

חיזוק הרפובליקנים בבחירות, הכופה על אובמה להגיע לכלל הבנה עימם על גבעת הקפיטול, העניק אמינות לתקיפות האמריקנית כלפי טהרן. הרפובליקנים מדברים על כך בראש חוצות, וגם חידוש זה מדרבן את הבית הלבן להחריף את ההתבטאויות כלפי מחמוד אחמדינג'ד.

על יסוד רכיבים אלה הוחלט כי נתניהו יישא מסר זה לאמריקה ויביאו ישירות לסגן הנשיא. היש סיכוי? בירושלים טוענים כי רק אם יהיה האיום הצבאי אמין - יש סיכוי שלא יהיה צורך לממשו.

לא רבים תולים בו תקוות. אך עליית המדרגה המכוונת בהתבטאותו של ראש הממשלה עשויה לקדם את אמריקה לעמדה בלתי מתפשרת כלפי מיזם הגרעין האירני, ואם, חלילה, לא תצלח - לא תפסיד ישראל דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully