וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים פחות גאים במדינה, אך לא יעזבו אותה

8.11.2010 / 8:00

לקראת כנס שדרות לחברה, פורסמו נתוני "מדד החוסן החברתי" של ישראל. על פי הנתונים, רוב הישראלים לא יעזבו את הארץ גם אם יוכלו, ו-55% מהם הצהירו כי הם גאים במדינתם. זאת לעומת 62% שהכריזו בשנה שעברה כי הם חשים גאווה

הישראלים פחות גאים במדינתם. כך עולה מנתוני מדד החוסן החברתי שיוצגו מחר (שלישי) בכנס ישראל-שדרות לחברה. הנתונים מוצגים בכנס מדי שנה ומתייחסים לתפיסתו הסובייקטיבית של הציבור בישראל בנוגע להיבטים השונים של החוסן החברתי.

על פי הנתונים, 75% מהישראלים הצהירו כי הסיכויים שיעזבו את הארץ נמוכים, גם אם הדבר יתאפשר להם מבחינה כלכלית. בנוסף, לפי דעתם של חלק מהישראלים, אלוהים הוא הגורם המשפיע ביותר על מצבם הכלכלי של האנשים.

עוד עולה מהנתונים, כי הישראלים מרגישים פחות גאים במדינה – 55% בני אדם ציינו כי הם חשים גאווה במדינתם, לעומת 62% איש בסקר הקודם. כמו כן, רוב הישראלים (69%) מסכימים עם הטענה לפיה מדינת ישראל היא המדינה שלישראלים הכי טוב לחיות בה. הממצאים דומים מאוד לנתונים שנמדדו בשנת 2009 (68%) ו-2007 (69%), אך ירידה חריפה ביחס לשנת 2008 (79%).

"מצב כלכלי טוב למרות הפערים"

שלושת הגורמים העיקריים שהפריעו למשיבים להתגאות בישראל נותרו כשהיו בשנים הקודמות. כך למשל, האלימות בחברה מדורגת מזה שנתיים במקום ראשון (81% מהישראלים, בדומה ל-2009). במקום השני נמצאת שחיתות ראשי השלטון (72% לעומת 80% בשנת 2009), ובמקום השלישי עומד העוני והפער בין עניים ועשירים (70% לעומת 79% ב- 2009) הנובע ככל הנראה מהמשבר הכלכלי העולמי ומהשלכותיו. המאבק המתמשך עם הפלסטינים עומד במקום הרביעי בדירוג, עם 69% השנה לעומת 71% בשנה שעברה.

כמו כן, יותר מרבע מהמשיבים (26%) הצהירו כי ההכנסה הכספית של משפחתם מאפשרת להם רמת חיים נמוכה או נמוכה בהרבה מרמת חיים סבירה. זאת לעומת 20% בשנה שעברה. הסכום החודשי (נטו לאחר תשלום מסים) שנתפס כסכום הדרוש לקיומה של רמת חיים סבירה הוא כ-12,147 שקלים בממוצע.

נשיא כנס ישראל-שדרות לחברה, האלוף (מיל') עוזי דיין, סיכם את הנתונים ואמר, כי "מדד החוסן החברתי מוצג זו השנה השביעית ומראה על גאווה לאומית ומצב כלכלי טוב מאוד הנמצא בניגוד לפערים חברתיים-כלכליים מתמשכים. הציבור גאה במדינה ורואה בה את ביתו, אולם מתבייש במצב האלימות, השחיתות, העוני והפערים בין עשירים לעניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully