וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ בר און ליועמ"ש: חקור את הסכם האוצר עם ש"ס

8.11.2010 / 4:55

בפנייה ליועץ המשפטי לממשלה, דורש רוני בר און לפרסם את ההסכם שנחתם לכאורה בין משרד האוצר לש"ס, המבטיח המשך הבטחת הכנס לאברכים. מלשכות שר האוצר וישי שוללים את קיום ההסכם

שר האוצר לשעבר, ח"כ רוני בר-און (קדימה) פנה אמש (ראשון) במכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין, בדרישה להורות למשרד האוצר לפרסם את "הסכם התקציב בין סיעת ש"ס או סיעה אחרת ובין משרד האוצר". זאת, לאחר שהשר אלי ישי אמר לעיתונאים חרדים שישנו הסכם בינו לבין האוצר בעניין הבטחת ההכנסה לאברכים.

במכתב לויינשטיין, בר-און מצטט את תמלול דברי ישי בהם אמר כי "יש לנו בהסכם התקציב, לא בהסכם הקואליציוני בכניסה לממשלה, הסכם על התקציב בין ש"ס ומשרד האוצר, משרדי ש"ס ומשרד האוצר, ושם הכנסנו סעיף לגבי הבטחת הכנסה. זה נכנס". לדברי בר-און, במידה שאכן ישנו הסכם כזה הרי שהממשלה עברה על החוק כאשר היא לא הניחה את נוסח ההסכם על שולחן הכנסת.

"מהפרסום עולה כי קיים הסכם בין סיעת ש"ס ובין משרד האוצר, שעניינו תמיכה של סיעת ש"ס בתקציב המדינה כנגד התחייבות האוצר להעביר כסף לאברכים", נכתב במכתב ליועמ"ש. "הסתרת 'הסכם התקציב', נוכח פסיקת בג"ץ בה קבע כי תקצוב אברכים בלבד מפלה לרעה סטודנטים, ועל רקע הקמת 'ועדה' בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה שנועדה לכאורה לבחון את העניין, היא חמורה ביותר. אבקשך להורות את משרד האוצר לגלות לכנסת את הסכם התקציב עם סיעת ש"ס".
משרד האוצר ואלי ישי הכחישו את קיומו של כל הסכם שהוא.

מלשכת השר ישי נמסר כי לא נחתם אף הסכם שכזה, וכי בעניין תקצוב האברכים "לאחרונה הוקמה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ועל כולנו לחכות להמלצותיה. השר ישי הדגיש שהוא תומך בהסדרת הנושא באמצעות הליך חקיקה, כפי שקבע בית המשפט העליון לפני מספר חודשים".

מלשכת שר האוצר נמסר בתגובה לפרסומים אמש כי "לא נחתם כל הסכם עם יו"ר ש"ס או עם כל גורם פוליטי אחר בנושא זה. מדובר בניסיון פתטי נוסף של גורמים בכנסת להרוויח כותרת ולהסית ציבור שלם כנגד הממשלה. שר האוצר אמר בשיחות סגורות שהוא אינו מתנגד להסדיר את הנושא באמצעות הליך חקיקה כפי שקבע בית המשפט העליון לפני מספר חודשים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully