וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכפר רג'ר זועמים: "הממשלה מתעללת בנו"

עידן אבני

7.11.2010 / 19:33

תושבים בכפר רג'ר שבגבול לבנון הביעו זעם על כוונתה של ישראל להעביר את חלקו הצפוני לשליטה ביטחונית של האו"ם. "זו התעללות באנשים. עושים לנו משפט שלמה"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

ראש הממשלה בנימין נתניהו יודיע לבכירי הממשל האמריקאי כי ישראל מוכנה להעביר את השטח הצפוני של הכפר רג'ר לשליטה ביטחונית של האו"ם ולספק לשטח את צרכיו המוניציפאלים. תושבים בכפר מתנגדים למהלך - וטוענים: בפועל, אנחנו בכלל שייכים לסוריה.

בכפר רג'ר חיים 2,300 תושבים המחזיקים באזרחות ישראלית. הכפר מוקף גדר מכל עבריו ומנותק מישראל, אף שתושביו, שאינם מקבלים שירותים, משלמים מסים למדינה, בהם אפילו אגרת טלוויזיה. מאז מלחמת לבנון השנייה הורע מצבם של תושבי הכפר, וההצעה לחלוקתו מושמעת חדשות לבקרים.

בכניסה לכפר רג'ר בגבול לבנון מוצב כדרך קבע מחסום צבאי מגובה בשוטרי מג"ב. לאזרחים שאינם תושבי הכפר הכניסה אסורה, מכיוון שמזה ארבע שנים הכפר הוא שטח צבאי סגור. מזכיר המועצה ביישוב, נג'יב חטיב, שמע הבוקר את החלטת הממשלה, ואמר כי "כבר עשר שנים שאנחנו מתנגדים להצעה הזו. אי אפשר לחיות בחוסר ודאות. הפתרון שראש הממשלה מציע יקשה על החיים שלנו".

חטיב המשיך ואמר כי "מדינת ישראל לא מספקת היום שירותים בכפר כשצה"ל שולט בחלק הצפוני, אז היא תעשה את זה שחיילי יוניפי"ל יהיו שם? אומרים לנו שאנחנו לא בשטח ישראל, אבל מצד שני מכרו לנו אדמות מנהל בצפון הכפר. התושבים שם מחזיקים בחוזי חכירה מול המנהל, זה לא אבסורד? הצגנו לכל מי שמוכן לשמוע, לקופי ענאן ולשגרירי ירדן ומצרים את ההוכחות שאנחנו שייכים לסוריה ומדובר בשטח סורי. עכשיו עושים לנו משפט שלמה וחוצים אותנו. מה רוצים שאנחנו ננהל את המשא ומתן עם האו"ם?".

בילאל חטיב, תושב הכפר אמר כי "רג'ר היא בכלל אדמה סורית. מתנכלים לנו, זו התעללות באנשים, מה שהממשלה עושה. עשר שנים של מתיחת עצבים. ממילא אנחנו לא מקבלים שירותים היום. מה יהיה אחרי ההסדר הזה? חיילי יוניפ"יל ידאגו לנו? כל פעם מגבילים אותנו בעוד צעד ועוד תנועה ומזה אנחנו אנחנו מפחדים. אני כבר מעדיף שהכפר יישאר בסטטוס הנוכחי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully