וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לביידן: צריך לאיים על אירן בתקיפה

פנחס וולף

7.11.2010 / 22:00

ראש הממשלה נועד הערב בניו אורלינס עם סגן נשיא ארה"ב ודרש ממנו לפעול לכך שממשל אובמה ייצור "איום אמין של פעולה צבאית נגד אירן, אם זו לא תחדל מהמירוץ להשגת נשק גרעיני"

בעוד הממשל האמריקאי פועל לשכנע את ישראל והרשות הפלסטינית לחזור לשולחן המשא ומתן, ראש הממשלה בנימין נתניהו מעדיף להתמקד באיום האירני. בפגישה שהוא קיים הערב (ראשון) בניו אורלינס עם סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, דרש נתניהו מממשל אובמה "ליצור איום אמין של פעולה צבאית נגד אירן, אם זו לא תחדל מהמירוץ להשגת נשק גרעיני". נתניהו הבהיר לביידן, כי "זאת הדרך היחידה להבטיח שאירן לא תתחמש גרעינית".

הפגישה בין השניים עסקה הן בנושא האירני והן בהמשך במאמצים לחידוש התהליך המדיני במזרח התיכון. עליית המדרגה בהתבטאויותיו של נתניהו נעשית על רקע ה"ניסיונות של אירן לתעתע במערב, וסימנים מדאיגים שהקהילה הבינלאומית נכונה ללכת שבי אחרי תעתועים אלה", כהגדרתו.

"אין סימן שמשטר האייתוללות יעצור הגרעין"

"הסנקציות הכלכליות אמנם מקשות על אירן, אבל אין שום סימן שמשטר האייתוללות מתכוון לעצור את תכנית הגרעין בגללן", הסביר נתניהו לביידן. "הפעם היחידה שהמשטר האירני עצר את תכנית הגרעין הייתה בשנת 2003, כשהם האמינו שיש סיכוי ממשי לפעולה צבאית אמריקנית נגדם. באופן פרדוקסלי, רק איום צבאי ממשי על אירן, יכול למנוע את הצורך להפעיל כוח צבאי אמיתי".

ראש הממשלה צפוי לנאום מחר בוועידת הקהילות היהודיות של צפון אמריקה, ובהמשך השבוע הוא ייפגש בניו יורק עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ועם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. נתניהו יציג לבאן את התכנית הישראלית לנסיגה מחלקו הצפוני של כפר רג'ר. שר החוץ אביגדור ליברמן חשף בצהריים, כי הכוונה היא להגיע להסכם בין ישראל לאו"ם, תוך עקיפת לבנון, לאחר שאלו העמידו מכשולים בנושא במשך תקופה ארוכה. ראש הממשלה ופמלייתו ישובו לישראל ביום חמישי.

עדכון ראשון: 20:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully