וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין פנסיה: להלן מירן "הגיל הוא רק מספר"

יוסי מדריסוביץ'

7.11.2010 / 18:54

משרד העבודה והפנסיה בבריטניה מנסה לשכנע נשים לתמוך בהעלאת גיל הפרישה מהעבודה. לצורך כך, גויסו שמות של שחקניות וזמרות שהמשיכו לעבוד גם בגיל מבוגר. מומחית טוענת: "המדיניות שגויה"

משרד העבודה והפנסיה בבריטניה פורס זהר וראוותנות כדי לשכנע נשים לתמוך בתוכניתו כדי לזרז את העלאת גיל הפרישה שלהן מהעבודה. השחקניות ג'ודי דנץ' והלן מירן והזמרת שירלי בייסי, הן רק שלוש נשים שעבורן "הגיל הוא רק מספר", נמסר בהודעה שפרסם המשרד.

"אם את עדיין לא ממש מוכנה לתלות את חליפת הכוח שלך, את לא חייבת", הוסיף המשרד בהודעתו, "פרישה? מי פורשת? בוודאי לא הנשים האלה". עם זאת, המומחית לפנסיה רוז אלטמן טענה כי העלייה המוצעת בפרישה מהעבודה לנשים היא בבחינת "שערורייה". לדברי אלטמן, "מיליוני נשים כועסות יידרשו לחשיבה מחודשת".

אלטמן הוסיפה כי "אם את שירלי בייסי או ג'ודי דנץ', את יכולה להרשות לעצמך להמתין לפרישה מהעבודה. לא תהיה לך תוכנית לפרישה בתאריך מסוים, אולם המציאות היא שהרבה נשים עשו את זה". בשישה באפריל השנה, גיל הפרישה לגברים בבריטניה החל לעלות בהדרגה מ-60 ל-65. לפי ההצעות החדשות, גיל הפרישה לנשים יעלה במהירות רבה יותר בין אפריל 2016 לנובמבר 2018.

המהלך ישפיע על נשים שנולדו בין שישה באפריל 1953 לחמישה באפריל 1960. לאחר דצמבר 2018, גיל היציאה לפנסיה עבור גברים ונשים כאחד, יעלה בהדרגה ל-66 עד שנת 2020. לדברי אלטמן, לפחות חצי מיליון נשים בבריטניה ייענשו מהשינוי המוצע. "זו דוגמה נוספת של מדיניות שנעשתה על ידי גברים שאינם מבינים את חייהן של הנשים".

  • עוד באותו נושא:
  • פנסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully