וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: הוכפל מספר נשאי האיידס שאובחנו ברמב"ם

קובי מנדל

7.11.2010 / 17:25

מנתונים שפרסם בית החולים בחיפה עולה, כי בשנת 2010 אובחנו בביה"ח 55 נשאי איידס חדשים - מספר כפול ממספר המאובחנים בשנה שעברה. "אנשים נזהרים פחות"

בשנת 2010 אובחנו במכון האיידס בבית החולים רמב"ם בחיפה 55 נשאי איידס חדשים - מספר הכפול ממספר האנשים שאובחנו במחלה בשנה שעברה ובשנה שלפניה. כך עולה מנתונים שפורסמו היום (ראשון) בבית החולים לקראת יום האיידס הבינלאומי שייערך ב-1 בדצמבר.

מבית החולים נמסר, כי לא מדובר באנשים מקבוצות הסיכון אלא ב"אנשים מהיישוב", הטרוסקסואלים שנדבקו בשל יחסי מין לא מוגנים. "אנשים נזהרים פחות", הסביר סגן מנהל המכון לאלרגיה ואימונולוגיה קלינית, ד"ר אדוארדו שחר.

לדברי ד"ר שחר, "הם לא משתמשים באמצעי הגנה ולא מבקשים מבני זוגם להיבדק לפני קיום יחסים לא מוגנים. סביר להניח שהשמועות על האפקטיביות של התרופות לטיפול באיידס התפרשו בצורה הלא נכונה - ואנשים אומרים לעצמם: אם נידבק - ניטול תרופות. אך למעשה, מדובר בתרופות שיש ליטול לאורך כל החיים ועלולות להיות להן גם תופעות לוואי לגמרי לא נעימות".

לדברי ד"ר שחר, האוכלוסייה המטופלת במכון האימונולוגי ברמב"ם, מהווה מדגם מייצג לכל הארץ: "לאחרונה, כמעט בכל שבוע אנו קולטים מטופל חדש, ובשנתיים האחרונות העלייה בנתונים היא חדה", אמר. "המכון ברמב"ם הוא אחד משני המכונים הגדולים בארץ ומטפל בכל אוכלוסיית הצפון, כך שהנתונים הם די מדאיגים. אני מקווה שנצליח לבלום את העלייה שנמדדת בשנתיים האחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully