וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון אישר: שכונה ליהודים דתיים בלב עג'מי

גלעד גרוסמן

7.11.2010 / 14:51

בית המשפט העליון דחה את ערעורם של תושבי שכונת עג'מי ביפו נגד פרויקט דיור לדתיים יהודים בלבד. בהחלטה נכתב כי "מאוחר מדי לשנות את ההחלטה". בעתיד תוכנס התניה למכרזים האוסרת על אפליה

בית המשפט העליון דחה היום (ראשון) את הערעור שהגישו תושבי שכונת עג'מי ביפו נגד פרויקט הדיור הסלקטיבי שמקימה חברת "באמונה" בלב השכונה ונועד לדתיים יהודים בלבד. השופטים הסבירו כי בשל העובדה שהליכי ההחכרה כבר הסתיימו לא ניתן לבטל את זכייתה של "באמונה" במכרז.

בערעור, שהוגש באמצעות האגודה לזכויות האזרח נגד החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שקבע כי ניתן להחכיר קרקע ציבורית לצורך הפרויקט, נטען כי בית המשפט המחוזי התעלם מפסיקה ארוכת שנים של בית המשפט העליון, שהגבילה מכירת קרקעות ציבוריות ליזמים פרטיים שנקטו באפליה פסולה. "פסיקת בית המשפט המחוזי היא ביטוי נוסף למדיניות גזענית המופנית כנגד האוכלוסייה הערבית ביפו", אמר אז עומר סיקסק, אחד מתושבי השכונה.

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, כתבה בפסק הדין כי הערעור מעלה שאלות חשובות, בין השאר בנוגע לכפיפותם של תאגידים פרטיים לאיסור האפליה מטעמי דת ולאום והפיקוח הנדרש מצד מנהל מקרקעי ישראל על אופן שיווק הקרקעות המוחכרות על ידו. אולם, היא הוסיפה שבמקרה הנוכחי מאוחר מדי לשנות את ההחלטה, ולכן אין טעם להכריע בסוגיות העקרוניות.

ביניש ציינה גם, כי במנהל הודיעו לבית המשפט כי בעתיד תוכנס למכרזים התניה האוסרת על יזמים המשתתפים במכרזים לנקוט אפליה פסולה בעת שיווק יחידות הדיור. "מבלי לקבוע מסמרות בעניין, נראה כי מדובר בקביעה חשובה וראויה נוכח מעמדו הציבורי של המנהל והיותם של מקרקעין לדיור משאב ציבורי מוגבל, שיש לנהוג בשוויון בחלוקתו", נכתב בפסק הדין. "ההחלטה מאכזבת", אמר בתגובה עו"ד גיל דן-מור מהאגודה לזכויות האזרח. "אבל יש בה אמירות עקרוניות חשובות שימנעו אלפיה בקרקעות ציבוריות מעתה והלאה.

מנכ"ל חברת "באמונה", ישראל זעירא אמר בתגובה, כי "שכננו החדשים בשכונת גבעת עליה יופתעו ויהנו משכנים טובים שקטים ושלווים, אשר פניהם לשלום ומטרתם לעשות טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully