וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל ביתנו תפעל נגד מחרימי אריאל

7.11.2010 / 10:30

שרי מפלגתו של ליברמן החליטו לפעול כדי להפסיק את המימון הישיר לאמנים החתומים על הקריאה להחרים את היכל התרבות באריאל. בין היתר, יופסק מימון נסיעותיהם להופעות בחו"ל והם לא יוזמנו להופיע בפני גופים ממלכתיים

שרי ישראל ביתנו החליטו הבוקר (ראשון) לפעול, כל אחד בתחומי משרדו ובממשלה, כדי להפסיק את המימון הישיר לאמנים החתומים על הקריאה להחרים את היכל התרבות באריאל. בין היתר, יופסק מימון נסיעותיהם להופעות בחו"ל, הם לא יוזמנו להופיע בפני גופים ממלכתיים ועוד.

לדברי יו"ר המפלגה, שר החוץ אביגדור ליברמן, "האמנים הללו יכולים ליהנות מחופש הביטוי אך לא מכספי משלם המסים. מי שמכנה את ישראל 'מדינת אפרטהייד' אינו יכול ליהנות מפרותיה. האמנים החתומים על המכתב מייצגים קבוצה קטנה, שולית וקיצונית בחברה הישראלית ואין כל סיבה לממן את ההסתה שלהם נגד המדינה".

ליברמן הוסיף: "מותר לכל אחד לבקר, גם בחריפות, את מדיניות הממשלה, אך אי אפשר לערער על הלגיטימיות של הממשלה ושל הכנסת שנבחרו בצורה דמוקרטית. להפעיל לחץ על אחרים לפעול נגדן ובואתו הזמן גם לבקש את מימונה של המדינה. ההצגה חייבת להימשך, ההסתה נגד המדינה חייבת להיפסק".

יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון, תקף את החלטת שרי ישראל ביתנו. "מחאת האומנים לגיטימית, ראויה ומצפונית", אמר. "הם אינם מחרימים את תושבי אריאל, אלא מסרבים להופיע במקום מחלוקתי. מאידך, תגובת ישראל ביתנו לוקה באופן מובהק במקארתיזם והליכת אימים על יוצרים רק בשל דעותיהם. זו לא התנהגות ממלכתית של מפלגה מרכזית בממשלה, כי אם של כנופיית בריונים שאינה מבחינה בין אומנות לקומיסריות".

סערת היכל התרבות באריאל תגיע השבוע לשיא, עם פתיחתו של המקום ביום שני. רגע לפני, פרסמו אנשי תרבות רבים מכתב פתוח, עליו הם חתומים, בו קראו לשחקני התיאטרון שיופיעו שם לחזור בהם. בין החתומים על המכתב: דויד גרוסמן, חנה מרון, יאיר גרבוז, דני קרמן, איתן פוקס, שמואל הספרי, דורון צברי, אוהד נהרין, עודד קוטלר ורבים נוספים, ביניהם יוזמי מכתב היוצרים המקורי כמו הדרמטורגית ורדית שלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully