וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי לבג"ץ: הכנסת הענישה אותי בגלל עמדותיי

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.11.2010 / 8:55

ארבעה חודשים לאחר שהכנסת שללה את זכויות היתר שלה, עתרה ח"כ חנין זועבי לבג"ץ בדרישה לבטל את ההחלטה. "זה תקדים מסוכן ביותר, הוא עלול לקעקע את הזכות לחופש ביטוי פוליטי"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) עתרה הבוקר (ראשון) לבג"ץ נגד הכנסת בדרישה לבטל את ההחלטה ששוללת את זכויותיה הפרלמנטריות בגין השתתפותה במשט לרצועת עזה. בעתירה, שהוגשה גם על ידי ארגון 'עדאלה' והאגודה לזכויות האזרח, נטען כי הכנסת חרגה מסמכותה ופעלה בניגוד לחוק החסינות אשר אוסר על פגיעה בחסינותו ובזכויותיו של חבר כנסת בגין פעילות פוליטית.

העותרים טוענים עוד, כי שלילת זכויותיה של ח"כ זועבי יוצרת תקדים מסוכן, המאפשר לנציגי הרוב בכנסת "להעניש" ח"כים המייצגים את המיעוט, בניגוד לתכלית העיקרית של החסינות - הגנה על חופש הפעולה הפוליטי של כלל נציגי הפרלמנט, באופן שווה. "התקדים הזה עלול לקעקע את הזכות לחופש ביטוי פוליטי והזכות לשוויון של נציגי המיעוט, והמיעוט הלאומי בפרט", נטען בעתירה.

"התקדים הנדון הינו מסוכן ביותר. הוא עלול לקעקע את הזכות לחופש ביטוי פוליטי והזכות ליחס שווה של נציגים פרלמנטרים מטעם קבוצות מיעוט, ובפרט נציגים מטעם המיעוט הלאומי, שכן הוא פותח פתח לדיכוי עמדותיהם הפוליטיות לפי רוחו של הרוב בכנסת, במיוחד בסוגיות הנוגעות בשסע הלאומי", נכתב בעתירה.

העותרים מתריעים עוד כי הרוב בכנסת שביקש להעניש את זועבי אך ורק בגלל עמדותיה ופעילותיה הפוליטיות, אינו רק מסכן את מעמדם הפרלמנטרי של נציגי המיעוט בכנסת, ובמקרה זה, המיעוט הערבי, אלא הוא מגביר ומכשיר את ההסתה הגזענית נגדם ונגד האוכלוסייה שהם מייצגים. עוד נטען כי תכליתה של החסינות העניינית, שלא נשקלה כלל ועיקר על-ידי הכנסת, היא למנוע במיוחד מצבים כאלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully