וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבש"צים בהתנחלויות: צה"ל לא מגבה אותנו"

יהושע בריינר

7.11.2010 / 6:13

בעקבות ההחלטה לשקול הדחת רכז הבטחון של ההתנחלות טלמון שלחו שלושים רבש"צים מכתב למפקד האוגדה בו הם קוראים לו לחזור מההחלטה ולא יחזירו את נשקיהם

כשלושים רכזי ביטחון בהתנחלויות ביהודה ושומרון מאיימים כי יחזירו את נשקיהם לצה"ל במידה והצבא לא ישיב את נשק אחד מחבריהם לאחר שזה השתמש בנשקו כנגד פלסטינים. רכזי הביטחון (רבש"צים), האחראים על האבטחה ביישובים מטעם צה"ל ואף מקבלים את משכורתם ממשרד הביטחון, שלחו הבוקר (ראשון) מכתב למפקד אוגדת יהודה ושומרון, תא"ל ניצן אלון, ובו הם מבקשים ממנו לשקול בשנית את הדחתו מתפקיד של רכז הביטחון של היישוב טלמון בשבוע שעבר, זאת לאחר שפתח באש אל עבר פלסטינים שהתקרבו אל גדר היישוב. בעקבות הפעולה החליט מפקד החטיבה להדיחו מתפקידו, ובשבוע שעבר אף החלו הליכים להחרמת נשקו של רכז ביטחון באחד היישובים בשומרון לאחר שלפני כחצי שנה היה מעורב באירוע בו נפצע פלסטיני באורח קל.

כעת אומרים רכזי הביטחון כי במידה ולא תענה דרישתם להחזרתו של רכז הביטחון, הם ישקלו להחזיר את נשקם. "אין לנו את הפריווילגיה של אהדה אוטומטית או את הגיבוי מצד המערכת שיש ללובשי המדים", הם כותבים במכתב למפקד האוגדה, "אנחנו לבד בשטח ואף אחד לא רוצה או מוכן לעמוד מאחורינו". לטענתם, הדחת הרבש"ץ נבעה מטעמים תדמיתיים.

"אנו פועלים מתוך הגנה, לא התקפה", אומר רכז הביטחון של היישוב הר ברכה ואחד מחותמי המכתב צפניה חדד, "תשובת מפקד האוגדה תכריע האם אנו זוכים לגיבוי או לא. במידה והוא אכן יודח, כל יתר הרכזים יבינו שמדובר במהלך כללי, ושבפועל אין לנו שום גיבוי ולכן אין טעם להסתובב עם נשק. אם המעסיק שלנו לא עומד מאחורינו אז עדיף שנדע זאת כעת".

ח"כ מיכאל בן ארי (איחוד לאומי) הביע תמיכה בצעד רכזי הביטחון. "מדיניות החרמת הנשקים של תושבי יהודה ושומרון כבר הביאה לשפיכות דמים. החרמת נשקיהם של רכזי הביטחון משמעותה עליית מדרגה בהפקרות הביטחון ובהליך לא חוקי של נתניהו וברק. אני קורא לרכזי הביטחון להשהות את מסירת הנשקים עד לקבלת תשובות ממערכת הביטחון ובדיקת חוקריות ההליך שמפקיר חיים מתוך מניעים פוליטיים עלובים", דברי ח"כ בן ארי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully