וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עדויות שמטוס UPS הופל על ידי אל-קעאדה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

6.11.2010 / 11:20

לאחר נטילת האחריות של אל-קעאדה, באיחוד האמירויות לא ממהרים לאשר כי הארגון אכן אחראי להפלת מטוס השילוח לפני כחודשיים בדובאי. אל-קעאדה נטל אחריות גם על שליחת מטעני הנפץ לארה"ב

רשויות התעופה באיחוד האמירויות הודיעו היום (שבת) כי אין להן עדויות לכך שמטוס חברת התובלה UPS, שהתרסק לפני כחודשיים בדובאי, אכן הופל על ידי ארגון אל-קאעדה. זאת בתגובה לאחריות שנטל ארגון אל-קאעדה על הפלת המטוס. "החקירות שניהלנו במקום בו התרסק מטוס התובלה האמריקאי והעדויות שגבינו מעדי ראייה אינן מוכיחות כי המטוס התרסק כתוצאה מפיצוץ מכוון", נמסר.

למרות דברים אלו, הבהירו רשויות התעופה במדינה כי ימשיכו לחקור את האירוע "בכל הרצינות" ולבדוק את הטענות לפיהן אל-קאעדה הפיל את המטוס.

ארגון אל-קאעדה בתימן נטל אמש אחריות לשליחת מטעני הנפץ במטוסי תובלה לבתי כנסת בשיקגו. בהודעה שפרסם הארגון בפורומים איסלאמיים ברשת האינטרנט, נאמר כי הוא האחראי גם להפלת מטוס של חברת UPS מעל שמי דובאי בספטמבר האחרון. בכך התאמת החשש כי זרוע של ארגון אל-קאעדה בחצי-האי ערב עומדת מאחורי ניסיון הפיגוע. מוקדם יותר פורסם כי הרשויות בתימן עורכות מצוד אחר אזרח סעודי בשם איברהים אל-עסירי, החשוד בהכנת הפצצות.

הפצצות, שהורכבו מחומר קשה לזיהוי באמצעי סריקה רגילים בשם PETN, התגלו בטונרים של מדפסות שמוענו לארצות הברית. קודם לעלייתם על מטוסי מטען, אחת מהן הובלה בשני מטוסי נוסעים מתימן. הן נמצאו לאחר שרשויות ערב הסעודית קיבלו מידע מודיעיני בנוגע אליהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully