וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלפאן: "הסם שהוזרק לאל-מבחוח יכול להרוג פילים"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

5.11.2010 / 13:38

מפקד משטרת דובאי חשף פרטים חדשים אודות ההתנקשות בבכיר חמאס, וטען כי אחד מפעילי המוסד החשודים בחיסול עזב באחרונה את קנדה לארה"ב. "המוסד מתכנן לחסל אותי", טען

"הסם שאנשי המוסד הזריקו לבכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח בדובאי כדי לחסלו, היה מסוגל להרוג גם פיל" – כך אמר מפקד משטרת דובאי דאחי חלפאן, כפי שצוטט הבוקר (שישי) בעיתון "אל-קודס אל-ערבי", הרואה אור בלונדון. חלפאן גילה כי מקור בקנדה מסר לו שאחד החשודים בחיסול עזב באחרונה את קנדה לארצות הברית.

חלפאן דחה את הטענה לפיה אל-מבחוח, שחוסל במלונו בדובאי, היה בדרכו לאירן. "אל-מבחוח היה בדרכו בכלל לסין. בנוסף הוא מעולם לא עבר לאירן דרך דובאי או אבו דאבי", אמר. בנוסף, סיפר חלפאן כי המוסד מתכנן לחסל אותו ותקף אותו באמרו כי "המוסד שיגר 42 אנשים כדי לחסל אדם אחד בלתי חמוש".

לפני שבועיים הכחישה קנדה כי עצרה חשודים במעורבות בחיסול בכיר חמאס מחמוד אל-מבחוח. זאת למרות הצהרתו של מפקד משטרת דובאי, הקולונל דאחי חלפאן, כי התבצעו מעצרים שכאלה. "אין לנו בתי כלא סודיים בקנדה, כך שאם מישהו היה נעצר הוא היה מובא בפני שופט", אמר גורם קנדי.

בינואר 2010 חוסל מחמוד אל-מבחוח בחדרו במלון בדובאי. מספר שבועות לאחר מכן הציגה משטרת דובאי תצלומים ושמות של 27 חשודים בחיסול כפי שצולמו במצלמות האבטחה במלון. מפקד המשטרה המקומית, דאחי חלפאן, האשים את המוסד הישראלי כמי שעומד מאחורי החיסול, אולם עד כה ישראל לא התייחסה להאשמות. אל-מבחוח, שהיה מעורב בחטיפתם ורציחתם של חיילי צה"ל אילן סעדון ואבי סספורטס בשנת 1989, נקבר בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully