וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה יאכלו בצה"ל בזמן שביתת החקלאים?

רמי שני

6.11.2010 / 15:35

החקלאים עתידים להכריז על שביתה בשיווק התוצרת החקלאית בקרוב ובצה"ל מצפים שלמרות זאת ימשיכו החקלאים לספק מזון לחיילים. "תבוצע פנייה להחרגת הצבא מהשביתה"

בצה"ל בונים על נדיבות ליבם של החקלאים, בכל הקשור לאספקת פירות וירקות, במקרה ואלו יכריזו על השבתת איסוף ושיווק תוצרת חקלאית. כך עולה מתשובת דובר צה"ל על שאילתא בעניין היערכות הצבא לקראת אפשרות של עצירת שיווק תוצרת חקלאית לסוגיה.

בצה"ל מבהירים, כי רכישת רוב סוגי הירקות וכל הפירות מתבצעת בשיטה של מכרזים, בחלקם ארוכי טווח ובחלקם קצרי טווח, וכי הספקים מחויבים לספק על פי המכרז. החקלאים עתידים להכריז על השבתת תוצרת חקלאית בקרוב, וביום ראשון תיערך ישיבה במטה המאבק של התאחדות חקלאי ישראל לקביעת המועד להשבתת שיווק התוצרת החקלאית.

בתשובת צה"ל נמסר כי במקרה של שביתה ואי הספקה, יסופקו תחליפים זמניים ליחידות כגון ירקות משומרים, סלטים מקוררים מוכנים וקטניות. "עם זאת, במוצרי חלב ובביצים, עקב אורך חיי הפריטים, קיים מלאי של ארבעה-חמישה ימים. במידה והשביתה תימשך מעל פרק זמן של שבוע, תבוצע פנייה לספקים להחרגת הצבא מהשביתה".

החקלאים אומרים, כי אי איסוף התוצרת, ישפיע גם על הספקתה לצה"ל, אולם תשקל האפשרות להעביר לצבא סחורה שלא תשווק, כתרומה בזמן השביתה. אתמול פורסם, כי מחירי התוצרת החקלאית שוב עולים: מחיר קילוגרם של תות שדה, האמיר עד ל 100 שקלים לקילוגרם אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully