וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: "הייתי נוהג כמו רה"מ בעניין שליט"

פנחס וולף

5.11.2010 / 12:28

דן חלוץ, הרמטכ"ל בזמן חטיפת החייל גלעד שליט, אמר כי הוא תומך בדרך שבה מנהל ראש הממשלה את המגעים לשחרורו: "משפחת שליט עושה מה שמשפחה צריכה לעשות, אבל לרה"מ אחריות על מיליון משפחות במדינה"

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ הרצה היום (שישי) במכללת אשקלון והביע תמיכה באופן שבו מנהל ראש הממשלה את המגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. "הייתי עושה את מה שראש הממשלה עושה בעניין שליט", אמר חלוץ. "משפחת שליט עושה את מה שמשפחה צריכה לעשות וראש הממשלה צריך לעשות את מה שהוא צריך לעשות. יש לו אחריות על מיליון משפחות במדינה והוא צריך להסתכל על המשמעויות עבור כולן ואלה אינן חופפות את המשמעות המשפחתית", הוסיף הרמטכ"ל לשעבר. "זו הכרעה בין העניין האישי לבין העניין הלאומי".

"ראש הממשלה שוקל את השיקולים האלה והוא רוצה כמו כולנו שגלעד שליט יחזור הביתה. השאלה שעולה היא המשפט 'בכל מחיר' וראש הממשלה עושה כל מאמץ אבל לא בהכרח מוכן לשלם כל מחיר, כי יש מחירים שאף אחד מכם לא היה מוכן לשלם", אמר.

"לתת עדיפות למי שמתגייס"

חלוץ התייחס לחוק האזרחות ופקפק ביעילותו. "חוק לפיו אזרחות שווה נאמנות, למה הוא טוב?", שאל חלוץ. "מי שרוצה לנצל, יצהיר ויעשה מה שהוא רוצה. כולם מצהירים הצהרת אמת? אם כן אז כולם היו גם משלמים מס הכנסה".

באשר לסוגיית הגיוס לצה"ל, אמר הרמטכ"ל לשעבר כי צריך לתת עדיפות למי שמתגייס, משרת ועובד. "הכלל הוא שמי שנותן צריך לקבל. כשאני שומע על להפריד בין אוכלוסיות אני שואל למה זה לא מגיע לאחרים. אין לי טענה לקהילה שממצה את כוחה הפוליטי אבל מנהיגות צריכה לשים גבולות ולהבין שאם נייצר בידול חברתי נייצר א-סימטריה שתפגע בנו כחברה ישראלית אחת. 50 אחוזים מתלמידי כיתה א' במדינת ישראל היום, לא ישרתו בצבא בעוד 12-12 שנים".

הרמטכ"ל לשעבר התייחס לבסוף גם להשתלבותו בפוליטיקה. "אמרתי שבכוונתי להצטרף למערכת הפוליטית אבל עוד לא עשיתי את הצעד הנוסף", הבהיר. "גם אין שום מהלך שמחייב לעשות צעד מיידי וכשאגיע למסקנה שאני בשל ושלם עם עצמי אז מאוד סביר שאעשה זאת".

יהושע בריינר סייע בהכנת הכתבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully