וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל 2010: עלייה במרשמים לנוגדי דיכאון

אריאל נוי

5.11.2010 / 4:15

מנהל המחלקה הפסיכיאטרית בביה"ח אברבנל חושף כי בישראל נרשמים כ-2.2 מיליון מרשמים לנוגדי דיכאון מידי שנה. לדבריו, העלייה במרשמים הביאה לירידה בשיעור ההתאבדויות

חלה עלייה במתן מרשמים לנוגדי דיכאון בישראל, כך אמר אמש (חמישי) מנהל המחלקה הפסיכיאטרית בבית החולים אברבנל, פרופסור יורם ברק. בכנס שנערך במסגרת היום הבינלאומי להתמודדות עם מצבי דיכאון וחרדה שהתקיים בסינמטק בתל אביב, אמר ברק כי "בישראל נרשמים בכל שנה 2.2 מיליון מרשמים לנוגדי דיכאון. העלייה במרשמים של נוגדי דיכאון הביאה לירידה ניכרת בשיעור ההתאבדויות בישראל".

ברק שלל את הטענה כי ידם של הרופאים 'קלה על ההדק' במתן נוגדי הדיכאון, ואמר כי "לא מספיק מרשמים לנוגדי דיכאון נרשמים בישראל. ישנה התקדמות בטיפולים נגד דיכאון והמגמה היום היא לוותר על דור הפרוזק ולעבור לדור הבא של ויפאקס XR וציפראלקס שהם נוגדי דיכאון מתקדמים יותר".

"יחד עם זאת", המשיך ברק, "מדובר בתת-טיפול נגד דיכאון כיוון שרק 10% מהלוקים בדיכאון מטופלים בעוד ששאר האוכלוסייה לא מטופלת כראוי, כדוגמת האוכלוסייה הערבית בה המודעות למחלה נמוכה".

לדברי ברק, נתוני ההתאבדויות בישראל גבוהים באופן משמעותי מהנתונים הרשמיים שמתפרסמים. "הנתון הרשמי הוא כ-400 מתאבדים מדי שנה, בעוד הנתון האמיתי הוא למעלה מ-1,000 איש המתאבדים בכל שנה בישראל", אמר. לדבריו, "הממשלה והציבור חייבים להבין שדיכאון 'רוצח' הרבה יותר אנשים מתאונות דרכים ואיומים אחרים שהמודעות אליהם גבוהה יותר".

פרופסור עמירם רביב מהמרכז ללימודים אקדמאיים אמר, כי "הדיכאון הפך למגיפה כלל עולמית והרשויות מתקשות לטפל בה כיאות בהעדר תקציבים מתאימים, ובהתאם לכך גם המודעות בציבור היא נמוכה".

  • עוד באותו נושא:
  • דיכאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully