וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה משפחתו של הקשיש האלמוני שהתגלה בי-ם

אריאל נוי

6.11.2010 / 10:00

סוף טוב: הקשיש האלמוני שנמצא בכניסה לבית החולים הדסה ולא זכר דבר מלבד שמו, נמצא על ידי בנו. מתברר כי מדובר בתושב מזרח ירושלים, וכי השם אותו זכר כלל אינו שמו האמיתי

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: יותם בן דוד )

"מכלוף", הקשיש האלמוני שנמצא בבית החולים הדסה עין כרם, התברר כתושב מזרח ירושלים הלוקה בבעיות זיכרון, ואף השם בו הזדהה התברר בתור שמו הלא האמיתי. האיש בן ה-75 התגלה על ידי קצין הביטחון של בית החולים, כשהוא שרוע על מדרגות הכניסה לבניין. הקשיש הובהל לבית החולים, ושם נבדק ונמצא כי מצבו טוב וכי הוא סובל מאבדן זיכרון המונע ממנו לזכור אף פרט מעברו, מלבד היות שמו "מכלוף".

צוות בית החולים טיפל במכלוף, שדיבר עברית וערבית רהוטה, אך גם בחלוף מספר ימים לא הגיע איש לבקר אותו או לדרוש בשלומו. בית החולים לא ויתר, ופרסם את תמונתו של הקשיש בתקשורת ועל מודעות שנתלו ברחובות. למרות כל המאמצים, גם לאחר חודש לא התקבל מידע חדש על הרקע של מכלוף.

בהדסה עין כרם לא יכלו להמשיך לטפל באיש, ועל כן הוחלט להעבירו לבית חולים גריאטרי. לאחר חיפושים נמצא לו בית חדש בבית החולים "שוהם" בפרדס חנה. מכלוף קיבל חדר במחלקה לתשושי נפש, מפאת גילו. עובדת סוציאלית בבית החולים, נאווה מדור חיים סיפרה כי "הוא סיפר שיש לו כמה נכדים אבל לא זכר כמה. הוא גם סיפר שהוא מתגורר בירושלים אבל לא ממש יודע איפה". היא הוסיפה כי "הוא לא הראה סימני עצבות על שלא באים לבקר אך תמיד אמר שהוא מתגעגע לילדיו ולנכדיו, אף שלא זכר איך קוראים להם. הדבר היחיד שאמר שהוא זוכר היא העובדה שקוראים לו מכלוף".

מדור חיים סיפרה כי הקשיש הקסים את בית החולים בהליכותיו, והפך לבן בית במרכז הגריאטרי. הצוות היה בטוח כי מכלוף הפך להיות דייר קבע במקום. "אנחנו כבר הבנו שאף אחד לא יבוא לבקר או לקחת אותו" אמרה מדור חיים.

חודשים למצוא את אבא

התפנית חלה כאשר לפני כשבוע הגיע אדם כבן 40 לבית החולים הדסה, כשהוא אוחז בתמונתו של מכלוף וטוען כי הוא בנו. קצין הביטחון ההמום של בית החולים, שמצא את הקשיש האנונימי לפני מספר חודשים, הפנה את הבן האובד למרכז שוהם.

נאווה מדור חיים סיפרה על המפגש בין השניים. "לפני כמה ימים הגיע אלינו בחור, שאמר שאבא שלו נמצא כאן והוא בא לקחת אותו. הוא סיפר שחיפש אותו מזה כמה חודשים, בכל דרך אפשרית, עד שמצא. זו הייתה פגישה מאד נרגשת בין האבא לבן. הבן ממש בכה, והודה לנו על שטיפלנו באביו בכזו במסירות"

הבן סיפר לצוות הרפואי כי "אבא נעלם לנו ולקח המון זמן עד שמצאנו אותו". מתברר כי "מכלוף" הוא כלל אינו שמו של הקשיש, וכי הוא תושב מזרח ירושלים. משפחתו לא רצתה לזהותו בשמו מפאת כבודו, ובנו אמר כי "העיקר שאבא יחזור הביתה, כי הנכדים שלו מתגעגעים מאד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully