וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי ישי תומך במלגות לסטודנטים עם ילד אחד

5.11.2010 / 0:02

שר הפנים נפגש עם ראשי התאחדות הסטודנטים והציע להם לתמוך בשינוי הקריטריון לקבלת מלגות מחיה למי שאינם אברכים, כיוון שהוא "מבין שדרך החיים של הסטודנטים היא שונה מזו של האברכים"

שר הפנים אלי ישי נפגש אמש (חמישי) עם נציגי התאחדות הסטודנטים בירושלים ודן עימם במשבר סביב חוק המלגות לאברכים. בפגישתם הציע ישי כי סטודנטים בעלי ילד אחד יוכלו להנות ממלגת מחייה, בדומה לאברכים שלהם שלושה ילדים. ישי ציין כי הוא מבין "שדרך החיים של הסטודנטים היא שונה מזו של האברכים", ועל כן תומך במהלך.

עם זאת, לא נידונו קריטריונים נוספים לקבלת המלגה, וגורמים נוספים המצוינים בחוק ההסדרים, כמו היעדר הכנסה אחרת, או בעלות על רכב, יישארו כלולים בתנאי המלגה. בהמשך נפגש אלי ישי גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ודן איתם בנושא.

ישי כבר התבטא בנושא בעבר ואמר שהוא בעד פתרון שישמור על השוויון בין הסטודנטים לאברכים ושמי שאומר אחרת מפלה לרעה. "כל המטרה היא לסייע לעשרות אלפי ילדים מתחת לקו העונים ולצמצם את הפערים", אמר ישי, "יש פה שנאה והסתה. אם רוצים לתת לכל סטודנט אין לנו התנגדות לכך".

ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) הגיב לדברי השר ישי, ואמר כי "הצעת ישי לא פותר במאומה את בעיית חוסר השוויון היסודי בין הסטודנטים לאברכי הכוללים. ממשלה המעוניינת לקדם את השוויון תממש את ההחלטה להכללת שנת לימודים אקדמית ראשונה חינם לכל החיילים המשוחררים, ותבטל באופן מוחלט את המיסוי על מלגות לסטודנטים ולחוקרים. נראה שההצעה הנוכחית היא גימיק, שנועד להכשיר ולהלבין את העברת חוק האברכים ולא פתרון שמטרתו להביא לשוויון אמיתי"

"הדברים הם לא כאלה נוראים ואפשר להגיע להבנות"

אתמול נפגש הרב הראשי הספרדי לישראל, שלמה עמאר, נפגש עם ראשי התאחדות הסטודנטים הארצית, והביע תמיכה במאבקם. "אני רואה שברוך השם יש לנו הרבה הבנה. המלכד גדול יותר מהמפריד. מה שצריך זה לשמוע איש את רעהו, כשמדברים ויש נכונות אז רואים שהדברים הם לא כאלה נוראים ואפשר להגיע להבנות, מצאנו שאין בינינו מחלוקת בכלל, ברוך השם", אמר בתום הפגישה. עמאר הוסיף כי "הבקשה שלי מכולם היא תמיד לזכור שאנחנו עם אחד ואיש אחד, שאנחנו אוהבים ונמשיך לאהוב זה את זה ואנחנו בעד. אין מי שיוכל לחלוק על זה".

לאחר הפגישה אמר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית, איציק שמולי, כי "כבוד הרב ואני דיברנו בעיקר על הצורך לשמור על פיוס ואחדות. יש לנו מספיק אתגרים ובעיות מחוץ למדינה ולא צריכים לייצר עוד בעיות בתוכנו". שמולי הוסיף כי "אני חושב והתרשמתי שגם הרב חושב כך, שרב המאחד על המפריד. אפשר לפתור את המחלוקת הזאת גם מבלי להעמיד את הסטודנטים נגד האברכים. אנחנו אומרים בצורה מאוד ברורה: זה לא מאבק נגד הציבור הדתי חלילה. אנחנו בעיקר נאבקים בעד שיוויון ויציאה לשוק העבודה. אבל זה לא אומר שצריך לקחת מהאחד כדי לתת לאחר".

עדכון ראשון: 23:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully