וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק בטקס לזכר רבין: די לחתרנות בלתי נלאית

5.11.2010 / 0:02

על רקע המשבר במפלגת העבודה ניצל יו"ר המפלגה ושר הביטחון את ישיבת הלשכה לזכר רבין כדי לתקוף את "חוסר הסובלנות והכבוד לזולת בשיח הפנים מפלגתי". על המו"מ המדיני אמר ברק: "שתי מדינות לשני עמים זה המסלול האמיתי של הציונות היום"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידאו: יותם בן-דוד)

על רקע המשבר במפלגה מקיימים בעבודה אמש (חמישי) אירוע זיכרון במלאת 15 שנה לרצח ראש הממשלה יצחק רבין. האירוע מתקיים בבניין המדיטק בחולון. אף כי מדובר באזכרה רשמית של מפלגת העבודה, הנוכחות באולם דלה ורק שבעה מתוך 13 חברי הכנסת של הסיעה הגיעו למפגש.

לפני פתיחת האירוע, ברק חצה את האולם כדי ללחוץ יד ליריבו הפוליטי ח"כ עמיר פרץ. לאחר מכן עלה ברק לנאום ותקף במרומז את מבקריו במפלגה."הלוואי שידענו לכבוש את יצרנו ולהימנע מהחתרנות הבלתי נלאית, שיצחק רבין כה הרבה לבקר", אמר ברק בנאומו, "איננו מצטיינים בסובלנות וכבוד לזולת בשיח הציבורי, בשיח הפנים מפלגתי וגם בשיח שבין אדם לחברו. חשבון הנפש הלאומי לא הצליח לשנות ולהשפיע על השיח הציבורי".

ברק התייחס בנאומו גם לביקורת על ישיבת מפלגתו בממשלת נתניהו ואמר כי "גם לאחר רצח רבין לא איבדנו את הדרך שלנו. סיכוי להשגת שלום עם ביטחון הוא הסיבה העיקרית לישיבה בממשלה. השלום הוא לא דת לעצמה, אלא דרך למימוש החזון של קיום חברת מופת ברוח עקרונות מגילת העצמאות".

שר הביטחון התייחס גם לכתובות הגרפיטי שרוססו אתמול על ביתו של הפצ"ר: "גם אתמול ראינו את הכתובות 'בוגד', והפעם על ביתו של הפצ"ר. אנו חייבים להתעשת. זו עת למעשים ולא לדיבורים".

ברק המשיך ודיבר על המשא ומתן המדיני ואמר כי "בהעדר שלום - כל האלטרנטיבות גרועות: השתלטות חמאס, אנרכיה או מדינה אחת לשני עמים. מנגד מרחפת סכנה מוחשית ומיידית, של דה לגיטימציה של ישראל. אחריותנו היא להבטיח את עוצמתה וביטחונה של ישראל. העולם משתנה ואינו מוכן לקבל את המציאות בה אנו שולטים על עם אחר. שתי מדינות לשני עמים זה המסלול האמיתי של הציונות היום.

ברק סיים את דבריו באמירה כי "עלינו לזכור: גם במחלוקות הקשות ביותר חובה עלינו לכבד את השונה ולהעמיד את אחדות ישראל מעל הרווח הפוליטי, אם לא נעשה כן פוטנציאל הרצח הבא מרוח על הקיר".

בן אליעזר ועיני נגד ברק?

דבריו אלו של ברק מגיעים ביום בו התחוללה סערה פנימית במפלגתו,שחשפה משבר עמוק בסיעה. שר התמ"ת בנימין בן אליעזר נאלץ להסביר היום את הצהרותיו מאתמול, בדבר הצורך להביא מועמד חיצוני לראשות מפלגת העבודה. בסיור במכון התקנים אמר בן אליעזר: "כל מה שאמרתי היה כדי להבטיח מפלגת עבודה חזקה ואת תחילת חזרתה לקדמת הבמה הפוליטית ופעולה על מנת להחזיר לשורותיה את אלה שנטשו". לדברי בן אליעזר, "כל אלה שרואים עצמם נפגעים, שיתחילו לחשוב מה היתה כוונתי: לשקם את הבית והמפלגה ולהחזיר עטרה ליושנה".

דבריו של בן אליעזר נאמרו בסמיכות לדבריו יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, שתקף בחריפות את יו"ר המפלגה אהוד ברק. עיני אמר אתמול כי "אין טעות שברק לא עושה", ובהתייחסו לעובדת הלא חוקית שהועסקה בביתו, אמר כי "צריך להיות אהבל אמיתי כדי לעשות דבר כזה". היום אמר השר בן אליעזר כי דבריו לא תואמו עם יו"ר ההסתדרות.

ברק עצמו לא נשאר חייב ובראיון לקול ישראל על דבריו של עיני הודה כי מדובר בטעות ואמר כי מדובר ב"מקרה בוזגלו הפוך". לדבריו, "אלמלא נילי פריאל היתה אשתי זה היה נגמר בקנס". הוא הוסיף כי גם עופר עיני עושה טעויות ורמז: "אני מניח שבני משפחתו עושים טעויות אני בטוח שאם זה היה קורה לאח של עופר עיני, זה היה נגמר בקנס".

עדכון ראשון: 18:59

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully