וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: הגנת אולמרט עשתה ספין כדי להכפיש

4.11.2010 / 17:19

בפרקליטות התייחסו להחלטה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד הפרקליטים שנחשדו בתדרוך עדה בפרשת "ראשונטורס" במהלך משפט אולמרט: "מטרת התלונה המופרכת הייתה לנפח את העניין"

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורכת הדין רחל גוטליב קבעה אחר הצהרים (חמישי) כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד הגורמים בפרקליטות האמונים על משפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בעקבות פרשת מסירת מסמך פנימי לידי הדר זלצמן, אחת מהעדות במשפט.

גורמים בפרקליטות מחוז ירושלים הגיבו להחלטה שלא לפתוח בחקירה נגדם ואמרו כי "התייחסותה של ההגנה למסמך האמור הן בתקשורת והן בתלונתם המופרכת ליועמ"ש אינה אלא ספין. כל מטרת הפעולה הייתה לנפח את העניין הרבה מעבר למידותיו בניסיון להכפיש את הפרקליטות".

בעדותה של זלצמן, סוכנות נסיעות בחברת "ראשונטורס", התגלה כי התכוננה לעדותה בעזרת מסמך שהכינו נציגי הפרליטות, בו הודגשו עבורה קטעים מחקירתה במשטרה. פרקליטיו של אולמרט עוה"ד אלי זהר, נבות תל צור ונוית נגב פנו בעקבות כך ליועץ המשפטי לממשלה בכדי שיפתח בחקירה פלילית בעבירות של שיבוש הליכי משפט, הדחה בעדות, הטרדת עד, השפעה לא הוגנת על עד, שימוש לרעה בכוח המשרה ומרמה והפרת אמונים.

עו"ד גוטליב קבעה כי בפרקליטות לא התכוונו להעביר לעדה את המסמך, שהוכן כמסמך פנימי, וכי מדובר בטעות שנעשתה בתום-לב, כיוון שהתכוונו למסור לזלצמן גרסה מוקדמת יותר ותקנית של המסמך. גוטליב קבעה עוד, כי אין כל סיבה להטיל ספק בהסבר הפרקליטים , אותו העלו גם בבית המשפט, בדבר הטעות במסירת המסמך בנוסחו המעובד לעדה, וכי לא הייתה כוונה למסור לעדה את המסמך בנוסחו זה. גוטליב אף מסבירה כי "ניתן ללמוד על טיבו של המסמך שנמסר לעדה כמסמך שעובד לצרכים פנימיים, מעיון בתוכנו". היא הוסיפה עוד, כי "טענות בדבר אפשרות השפעת מסירת המסמך המעובד לעדה על עדותה בתיק הנדון, ככל שיש להן מקום, הן עניין לבית המשפט הדן בתיק לדון בו, אם ימצא לנכון לעשות כן".

אמיר דן, יועץ התקשורת של אולמרט מסר בתגובה כי "הפרקליטות שוב מוכיחה שהיא לא מסוגלת לחקור את עצמה. חבל שאת מידת הסלחנות ותום הלב שהיא מייחסת לעצמה בקלות שכזאת, היא לא מייחסת לאף אחד אחר. מה שאצלם מוגדר כ"טעות" אצל אחרים הופך לכתב אישום". דן הוסיף כי "חמור מאד שמקרה בו תובע מכין מסמך תדרוך לעד, בניגוד לפסיקה מפורשת של בית המשפט העליון, לא נחקר כלל. מבחינתנו זה לא סוף פסוק, ואנו שוקלים את המשך צעדינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully