וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כרוז בצפת: "ראש העיר רוצה פה ערבים שפלים"

עידן אבני

4.11.2010 / 15:53

תושבי צפת התעוררו הבוקר ומצאו ברחובות אלפי כרוזים הקוראים לפיטוריו של ראש העירייה. בכרוזים נטען כי בית הספר לרפואה המתוכנן בעיר ימשוך אליו סטודנטים ערבים, וקורא לא להשכיר להם דירות

בעיר צפת ממשיכות לסעור הרוחות בעקבות התנגדות חלק מהתושבים היהודים להשכרת דירות לערבים בעיר. במוקד הסערה הפעם נמצא ראש העירייה, אילן שוחט, ובית הספר לרפואה המיועד לקום בעיר, שימשוך, כך חוששים כנראה מתנגדיו, סטודנטים ערבים לצפת. במהלך הלילה (חמישי) הופצו ברחבי העיר עשרות כרוזים כנגד שוחט, ובהם נכתב כי ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' רא'אד סלאח, מנסה להשתלט על צפת וכי הקמת בית הספר לרפואה בעיר היא מזימה של ראש העירייה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הכרוזים שהופצו/מערכת וואלה, צילום מסך

במשטרת צפת חוקרים מי עומד מאחורי הפצת הכרוזים ובכוונתם להשתמש במצלמות האבטחה של העירייה על מנת לנסות ולאתרם. ראש העירייה שוחט, מסר בתגובה כי "מדובר בשוליים קיצוניים, שלא מייצגים את הלך הרוח הצפתי. זה לא ימנע ממני לקדם את בית הספר לרפואה, הוא יקום ויתפתח ויפתח את צפת ואת הגליל כולו".

כזכור בשבועות האחרונים התקיימו מספר עימותים בין תושבים בצפת לסטודנטים ערבים השוכרים דירות בעיר. לפני כשבועיים אף נורו יריות ונזרקו אבנים לעבר בתיהם של הסטודנטים הערבים ושני כתבי אישום הוגשו כנגד שוטר מג"ב וצעיר נוסף, תושבי צפת החשודים בירי ובהשלכת האבנים.

בתחילת השבוע אף נשלחו איומים לעבר ניצול השואה אליהו צביאלי תושב העיר, שמשכיר את דירתו לסטודנטים בדואים. הוא אף זכה לביקור של רב העיר, הרב שמואל אליהו, שוביקש ממנו למצוא שוכרים חדשים. עד כה, לא הצליחה המשטרה לעצור חשודים בהפצת הכרוזים או באיומים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully