וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: "אין עילה לחקירת ברק בפרשת העובדת"

4.11.2010 / 14:09

פרקליטות המדינה השיבה לעתירה שביקשה לפתוח בחקירה פלילית נגד שר הביטחון בפרשת העובדת הזרה. "העותרת לא הצביעה על עילה אשר הצדיקה התערבות בהחלטה זו", נכתב

לאחר שחברי מפלגתו יוצאים בגלוי נגד הנהגתו, זכה היום (חמישי) שר הביטחון אהוד ברק לחדשות טובות מכיוון פרקליטות המדינה. בתשובה לעתירה שדרשה לפתוח בחקירה פלילית נגדו בחשד להעסקת העובדת הזרה בביתו בניגוד לחוק, דחתה הפרקליטות את טענות העותרים על הסף בטענה שאין הצדקה להתערבות של בג"ץ בפרשה. "ההחלטה לסגור את תיק החקירה, שהתקבלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, התבססה על שיקולים מקצועיים", נכתב בתגובת המדינה, "העותרת לא הצביעה על עילה אשר הצדיקה התערבות בהחלטה זו".

עוד נכתב בתגובת המדינה לעתירה שהגיש "הפורום המשפטי למען ארץ ישראל" כי מאז שהוגשה העתירה, אותרה העובדת הזרה על ידי הרשויות ותיק החקירה נפתח מחדש. לכן, מסבירים בפרקליטות המדינה, יחליטו החוקרים האם לזמן לחקירה את השר ברק ואין זה מעניינו של בית המשפט להורות על כך. "בנסיבות אלה, דומה, כי הסעד העיקרי המבוקש בעתירה התייתר מאליו", נכתב.

לפני כשבועיים, ביקש הפורום מבג"ץ שיורה ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, לנמק מדוע לא יפתח מחדש את החקירה בעניין העובדת הזרה. כמו כן, בארגון דרשו שהיועמ"ש ינמק מדוע לא ייחקר ברק עצמו בחשד שהעסיק את העובדת ללא היתר. בעתירה נכתב כי "נראה כי נעשו 'קיצורי דרך' תמוהים מאוד במקרה זה".

עוד נטען בעתירה, כי "העובדה כי העבירה לכאורה נעשתה בפרהסיה, בבית שר בכיר בממשלת ישראל, תוך הפרה ברגל גסה של תופעה שבה נלחמת ממשלת ישראל עד חורמה באמצעות הליכי אכיפה קפדניים במיוחד – כל אלה מהווים סיבה להחמרה במידת ההתנהלות ובוודאי אינה סיבה מקילה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully