וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: יותר ישראלים נוטלים תרופות נגד דיכאון

אריאל נוי

4.11.2010 / 0:05

לקראת אירועי היום הבינלאומי להתמודדות עם דיכאון וחרדה, מגלה סקר חדש, כי מספר הישראלים שנטלו או שקלו ליטול תרופות נגד דיכאון עלה בשנה האחרונה

סקר חדש שנערך לקראת אירועי היום הבינלאומי להתמודדות עם מצבי דיכאון וחרדה, שיתקיים היום (חמישי), מגלה כי למעלה מ- 10% מהישראלים נטלו או שקלו ליטול תרופות לטיפול בחרדה בשנה האחרונה. עוד עלה כי כ-12% מההורים חושבים שילדיהם סובלים מפחדים במידה רבה או רבה מאוד. יו"ר איגוד הפסיכיאטרים, פרופ' זאב קפלן, העריך כי "20% מהישראלים סובלים בשלב מסוים במהלך חייהם מהפרעה רגשית וזקוקים לקבלת טיפול" .

מנתוני הסקר, שנערך ע"י מכון גיאוקרטוגרפיה והמרכז ללימודים אקדמיים, עולה כי 8.6% מישראלים נטלו בשנה האחרונה תרופות לטיפול בחרדה ופחדים ועוד 2.4% שקלו ליטול תרופות במהלך השנה החולפת. מדובר בעלייה בגילויי ומודעות לתופעת החרדה בארץ ביחס לשנים האחרונות.

תופעת הדיכאון והחרדה נמצאת במגמת עלייה חדה בכל העולם. דו"ח שפרסם ארגון הבריאות העולמי בשנה שעברה מזהיר כי בתוך שני עשורים הדיכאון, "המגפה השקטה" כלשונו, יהפוך למחלה השכיחה בעולם ויהווה את הנטל הבריאותי הכבד ביותר. תחושת החרדה היא תסמין למחלת הדיכאון, אך עלולה להתקיים גם בנפרד ממנו.

מנתוני הסקר עולה עוד כי תופעת החרדה שכיחה יותר בקרב המבוגרים. 14.6% מהישראלים מעל גיל 55 השיבו כי נטלו תרופות לטיפול בחרדה בשנה האחרונה לעומת 8% בגילאים 35-54 ו-4% בקרב הצעירים בגילאי 18-34. בסקר נמצא גם הבדל מובהק בין חילוניים לדתיים. 11% מהחילונים השיבו כי נטלו תרופות נגד חרדה בשנה האחרונה ו 8.4% מהמסורתיים זאת לעומת, 2.1% בלבד בקרב הדתיים והחרדיים.

פרופ' עמירם רביב,מהמרכז ללימודים אקדמיים,התייחס לנתוני הסקר אודות הילדים-"מבחינת נתוני אחוזים המצב לא נראה נורא ואולם במספרים אבסולוטיים מתוך כ-70000 ילדים ונוער רק מיעוט מקבלים טיפול וחלק קטן מאוד מההורים זוכים לקבל הדרכה.אלו נתונים מדאיגים חברתית"

הפסיכיאטר ד"ר משה סטולר אמר כי "תוצאות אלו מוכרות לנו מהשטח. העלייה בתופעות הדיכאון והחרדה היא בין השאר חלק מהמחיר שמשלמים על הקדמה והתייעלות, הדורשות מכולנו לתת יותר מעצמנו במרוץ אחרי הפרנסה והממון על חשבון תחומי חברה, משפחה, ופנאי. זאת לצד היחלשות של מסגרות תומכות כגון משפחה, דת, ערכים וכדומה". עם זאת, ד"ר סטולר ציין כי גם רמת התרופות לטיפול בדיכאון משתפרות עם הזמן.

(עדכון ראשון: 3.11 21:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully