וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך חצי שנה בבתי המרקחת: מריחואנה רפואית

אריאל נוי

4.11.2010 / 0:24

הוועדה המקצועית של משרד הבריאות שבוחנת שימוש במריחואנה רפואית, ממליצה לכלול את הסם בסל התרופות. יו"ר הוועדה מעריך כי בתוך חצי שנה ישווק הסם בצורה מבוקרת בבתי המרקחת

הוועדה המקצועית של משרד הבריאות הבוחנת שימוש במריחואנה רפואית, פרסמה אמש (רביעי) את המלצותיה, הכוללות הצעה לכלול את הסם בסל התרופות. יו"ר הוועדה אמר כי על אף הכללתה בסל, המריחואנה תשולם על ידי החולים, תעלה לחולה כ-400 שקלים בחודש ותכלול שינוע של החומר ותדרוך לצריכתו. לדבריו, בתוך חצי שנה יחלו בתי מרקחת לשווק מריחואנה רפואית.

הוועדה בראשות מנהל בית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל, ד"ר יהודה ברוך, התכנסה לשם הסדרת נושא השימוש בקנאביס רפואי. המלצתה הייתה הקמת ועדת היגוי עליונה - משותפת למשרדי הממשלה הנוגעים בדבר ולרשות למלחמה בסמים, שתעסוק בניהול, בקרה ופיקוח על הנושא. כבר בשבוע הבא יפורסם מכרז לגידול החומר, שבו יוגדרו התנאים הנדרשים מכל מגדל.

ד"ר ברוך הסביר את יתרונות הסם ואמר כי "בתחום של הקלה על כאבים, אין ספק שזה עוזר לחולה. והוכח גם שזה עוזר במחלות כמו טרשת נפוצה. לסם יש השפעה נוגדת הקאות, תופעה שנוצלה לטיפול בתופעת ההקאות של חולי סרטן אחרי טיפול כימותרפי, והשפעות חיוביות נוספות".

בין השאר, הוועדה נתנה המלצות בנושא הסדרת גידול עצמי של צמח הקנאביס, ממנו מופקת המריחואנה, על ידי החולים. היא קבעה כי לאחר שיוסדר המספר הנדרש של מגדלים בארץ, האחריות על גידול הצמח תעבור לידי הרשות למלחמה בסמים, מרגע שתילת הצמח ועד להגעת החומר לחולה או לבית המרקחת. משטרת ישראל תמשיך לשמש הגורם המקצועי לקביעת סטנדרטים לאבטחה ואכיפת ההנחיות הקיימות, כדי למנוע עבירות של סחר במריחואנה רפואית.

ממשרד הבריאות נמסר כי "מנכ"ל המשרד ד"ר רוני גמזו אימץ את מסקנות הוועדה הבין-משרדית תוך הכתבת מדיניות נחושה, שמרנית ומרסנת".

(עדכון ראשון: 3.11 20:24)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully