וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השב"כ: הבכיר שחוסל בעזה תכנן פיגועים בסיני

יהושע בריינר וניר יהב

3.11.2010 / 18:56

צה"ל והשב"כ הודיעו כי הם אחראים לפעולה בעזה, במהלכה נהרג מחמד נמנם, בכיר ב"צבא האיסלם". לדבריהם, נמנם היה מעורב בתכנון פיגועים בסיני יחד עם ארגון חמאס

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בשב"כ ובצה"ל מאשרים שהם ביצעו הבוקר (רביעי) את תקיפת הרכב ברצועת עזה במהלכה נהרג מחמד נמנם, בן 25, בכיר בארגון "צבא האיסלאם". לפי הודעה שמסרה ממערכת הביטחון, נמנם היה מעורב יחד עם חמאס בתכנון פיגועים נגד יעדים ישראלים ואמריקאים בסיני, וכן בפעילויות נוספת נגד ישראל בעבר.

בפעולה המדוברת נהרגו נמנם וכן נפצעו ארבעה בני אדם נוספים, לאחר שאירע פיצוץ ברכב, סמוך לתחנת המשטרה ג'ואזאת בעזה. עדי ראייה מסרו לסוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען', כי הפיצוץ גרם להתהפכות המכונית ולשריפתה. נמנם, תושב מחנה הפליטים שאטי שממערב לעיר עזה, שהיה ברכב, נהרג במקום, ונוסע אחר נפצע יחד עם עוד שלושה עוברי אורח, שנפצעו אף הם ופונו לבית החולים שיפא בעזה.

רשת אל-ג'זירה דיווחה כי משרד הפנים של חמאס בעזה מסר שההרוג הוא פעיל בכיר בארגון "צבא האיסלם", ארגון פונדמנדליסטי המזוהה עם ארגון אל-קאעדה. ארגון זה, ביחד עם ועדות ההתנגדות העממית וחמאס, עומד מאחורי חטיפתו של החייל גלעד שליט ביוני 2006 ואחראי גם לחטיפת כתב ה-BBC אלן ג'ונסון ב-2007 והצתת בית הספר האמריקאי בעזה ב-2008.

למרות השמועות על כך שהרכב שהתפוצץ הוא אחד מעשרות המכוניות שכניסתן הותרה השבוע על ידי ישראל במסגרת ההקלות בסגר על עזה, ברצועה מכחישים וטוענים כי מדובר במכונית ישנה. לטענת גורמים בעזה, המכונית שהתפוצצה הבוקר היא מסוג פיאט משנות התשעים ואילו המכוניות שהכניסה ישראל לתוך הרצועה הן מכוניות משנים 2007-2010. ברצועה מבהירים היום כי אף מכונית מסוג פיאט לא הוכנסה על ידי ישראל לתוך הרצועה. אלא שלמרות הטענות הללו, גורמים אחרים בעזה גורסים כי מדובר דווקא במכונית חדישה, שהוכנסה על ידי ישראל וייתכן כי זו מילכדה אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully