וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעזה מנסים להבין: האם הרכב שפוצץ הגיע מישראל?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.11.2010 / 15:29

פעיל בארגון "צבא האיסלם" נהרג בפיצוץ רכב בעזה. ברצועה נפוצו שמועות כי הרכב החדש הוכנס ע"י ישראל, שעומדת מאחורי מילכודו, אולם בעזה מכחישים וטוענים כי מדובר בכלל במכונית ישנה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

ברצועת עזה עדיין לא מצליחים להבין מה עומד מאחורי הפיצוץ במכונית היום בבוקר (רביעי) בסמוך למטה המשטרה של חמאס, שכתוצאה ממנו נהרג בכיר הארגון "צבא האיסלם", ג'מאל נמנם. למרות השמועות על כך שהרכב שהתפוצץ הוא אחד מעשרות המכוניות שכניסתן הותרה השבוע על ידי ישראל במסגרת ההקלות בסגר על עזה, ברצועה מכחישים וטוענים כי מדובר במכונית ישנה.

לטענת גורמים בעזה, המכונית שהתפוצצה הבוקר היא מסוג פיאט משנות התשעים ואילו המכוניות שהכניסה ישראל לתוך הרצועה הן מכוניות משנים 2007-2010. ברצועה מבהירים היום כי אף מכונית מסוג פיאט לא הוכנסה על ידי ישראל לתוך הרצועה. אלא שלמרות הטענות הללו, גורמים אחרים בעזה גורסים כי מדובר דווקא במכונית חדישה, שהוכנסה על ידי ישראל וייתכן כי זו מילכדה אותה.

על אף האשמות מצד חמאס ויתר הארגונים החמושים, לפיהן ישראל תקפה בטילים את הרכב וכתוצאה מכך נהרג הפעיל, רבים ברצועה דווקא מספקים גרסה אחרת, לפיה מקור הפיצוץ הוא ברכב עצמו. דובר שירותי הרפואה בעזה, ד"ר אדהם אבו סלמיה, חיזק את הטענה שמדובר בפיצוץ פנימי באמרו כי אירע "פיצוץ מסתורי ברכב אזרחי מסוג פיאט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully