וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של הרמטכ"ל: המג"ד מניעלין ערכי ומקצועי

3.11.2010 / 14:59

תא"ל אבי אשכנזי העיד בשלב הטיעונים לעונש לטובת המג"ד עומרי בורברג, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת בשל מעורבותו בתקרית בה נורה פלסטיני כפות בניעלין. תא"ל אשכנזי: "בורברג קצין מנהיגותי. אין לנו מפקדים כמוהו בלי סוף"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

תא"ל אבי אשכנזי, אחיו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי, העיד היום (רביעי) בשלב הטיעונים לעונש בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב, לטובתו של המג"ד עמרי בורברג, שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת באירוע בו נורה פלסטיני כפות בניעלין.

"עומרי הוא קצין ערכי, מקצועי ומנהיגותי", אמר תא"ל אשכנזי המשמש כמפקד בסיס צאלים בו משרת בורברג כקצין אג"ם, תפקיד אליו הועבר בעקבות האירוע. "ההדחה מתפקיד המג"ד היא העונש הכבד ביותר. גם אם יחזור לפקד, יהיה עליו כתם שיישאר לעולם. חוץ מעמרי יש פה משפחה שקשרה את עתידה עם צה"ל ועלינו לשאול האם זהו מסוג האירועים שבהם אנו אומרים באבחת מגל לקצין 'לך מפה'. עמרי קיבל החלטה מבצעית שגויה ומצערת, והוא כבר שילם עליה בצורה חמורה".

"המשפט הזה מדובר מאד בשיחות סלון בצה"ל והוא כבר עשה את שלו מבחינה הרתעתית", הוסיף תא"ל אשכנזי. "כל עונש חמור קוטל באחת את עתודת הפיקוד בצה"ל, שכן אין לנו מפקדים כמו עומרי בלי סוף". סא"ל בורברג דמע למשמע העדויות התומכות.

מפקד זרוע היבשה, האלוף סמי תורג'מן, הגדיר במהלך הדיונים את האירוע בניעלין כ"תקלה מבצעית וערכית שאינה מאפיינת את עמרי. צריך לראות את התקלה הזו בקונטקסט שבה היא התקיימה. התנאים שבהם מפקד קצין באיו"ש הם אינטנסיביים באופן שקשה לתאור ושגיאות כאלה קורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully