וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הנאצות: צה"ל שוקל להציב שמירה על בית הפצ"ר

יהושע בריינר ופנחס וולף

3.11.2010 / 13:38

לאחר שהכתובת "בוגד" רוססה ליד ביתו של הפרקליט הצבאי הראשי מנדלבליט, בצה"ל שוקלים להציב עמדת שמירה סמוך לבית. גורם צבאי: ההיסטוריה לימדה אותנו מה השלב הבא אחרי שמכריזים על אישיות ציבורית כעל בוגד

בצה"ל שוקלים להציב עמדת שמירה סמוך לביתו של הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט. זאת בעקבות ריסוס כתובות הנאצה שהתגלו הבוקר (רביעי) ליד ביתו בפתח תקווה. בין היתר רוססה על ביתו הכתובת "בוגד", ועל הבניין שמול ביתו רוססה הכתובת "גולדסטון ומנדלבליט - בוגדים". בנוסף, על שמשות כלי הרכב בשכונה הונחו כרוזים בהם נכתב: "בשכונתנו מתגורר הפרקליט הצבאי הראשי... אולם, בשונה משאר החיילים שמוסרים נפשם למעננו - אביחי רק מפריע". בנוסף נכתב בכרוזים "מנדלבליט, אל תפריע לנו להילחם", ו-"הורד ידיך מחייל ישראלי".

"אחרי ריסוס הכתובות הבוקר אסור לקחת סיכונים", אמר גורם צבאי. "לצערנו, ההיסטוריה לימדה אותנו מה השלב הבא אחרי שמכריזים על אישיות ציבורית כעל בוגד", הוא הוסיף. בצה"ל סירבו להגיב לדברים ואמרו כי "מטבע הדברים, אין אנו מתייחסים לנושאים אלו".

ריסוס כתובות הנאצה מהווה הסלמה נוספת של גורמי ימין נגד האלוף מנדלבליט, אשר רואים בפעילותו להעמדתם לדין של לוחמים ממבצע "עופרת יצוקה" מעשה פסול. מאז תום מבצע עופרת יצוקה החלו פעילי ימין ומתנחלים לנסות לסייע לחיילי צה"ל שהועמדו לדין בעקבות מעשים שביצעו במהלך פעילותם המבצעית בצבא. בימין תולים את האשמה ב"מדיניות ההעמדה לדין" בפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט. מנדלבליט זוכה לביקורת רבה גם על שיתוף הפעולה של הפרקליטות עם ארגוני שמאל, בהם ארגון זכויות האדם "בצלם".

בתוך כך, המשנה לראש הממשלה, השר משה (בוגי) יעלון (הליכוד), קרא להפסיק את ההתקפות האישיות נגד מנדלבליט. לדברי יעלון, "כמי שפעל כל השנים להעדפת טיפול פיקודי על משפטי באירועים מבצעיים, אני מוצא לנכון לגבות את הפצ"ר, אלוף אביחי מנדלבליט, והרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי, על מדיניות התחקירים, החקירות הפליליות והגשת כתבי האישום בגין אירועי מבצע 'עופרת יצוקה'. מהמידע שהובא לרשותי עלה, שהחלטת הפצ"ר להגיש כתבי אישום בשלושה אירועים שהתרחשו בעת המבצע היא החלטה נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully