וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: הנידונה למוות בסקילה תוצא היום להורג?

טליה שחר

3.11.2010 / 14:23

שר החוץ של צרפת הודיע כי קיבל הבטחה ממקבילו האירני לכך שהאישה אירנית שנידונה למוות בסקילה בגין ניאוף, לא תוצא היום להורג בתלייה. זאת לאחר שארגון זכויות אדם טען כי בית הסוהר קיבל הוראה לתלות אותה

ברנר קושנר, שר החוץ של צרפת, פירסם בצהרים (רביעי) הודעה לפיה האישה האירנית המועמדת להוצאה להורג לא תומת היום. זאת לאחר שארגון זכויות אדם מגרמניה אמר כי סקינה מוחמדי אשטיאני תוצא היום להורג בתלייה במקום בסקילה. "מנושהר מותקי הבטיח לי כי רשויות החוק באירן טרם הגיעו להחלטה בנושא אשטיאני, ושהמידע לגבי הוצאתה להורג לכאורה לא תואם את המציאות", אמר קושנר בהודעה. הוא הוסיף כי שוחח עם שר החוץ האירני הבוקר וביקש ממנו לבטל את גזר הדין ולחון את אשטיאני.

מוקדם יותר פרסם ארגון זכויות האדם "הוועדה הבינלאומית נגד סקילה", שבסיסו בגרמניה, כי אשיאנטי תוצא להורג בקרוב, ייתכן שעוד היום.

משרד החוץ הבריטי פרסם הודעה, לפיה הוצאה להורג "לחלוטין אינה מקובלת", אף שלא ניתן לכך אישור רשמי מאירן. מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה כי היא "מוטרדת קשות" מהדיווחים על ההוצאה הצפויה להורג.

אירן הודיעה בעבר כי היא משעה את הסקילה, אך מסרה כי מוחמדי אשיאנטי לא תינצל ממוות, אלא תוצא להורג בתלייה. "הרשויות בטהרן נתנו אור ירוק לבית הכלא תאבריז להוציא להורג את המועמדת האירנית לסקילה סקינה מוחמדי-אשיאנטי", הודיעה "הוועדה הבינלאומית נגד סקילה".

מוחמדי אשיאנטי, אם לשניים בת 43, נידונה למוות בסקילה בגין ניאוף עם גבר שהורשע ברצח בעלה. היא גם הורשעה במעורבות ברצח עצמו. מערכת המשפט באירן הודיעה כי היא משעה את העונש על רקע התגובות החריפות בעולם.

(עדכון ראשון: 10:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully