וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלוף העיד: "המג"ד מניעלין - מטובי האנשים"

3.11.2010 / 10:29

החל שלב הטיעונים לעונש במשפטו של סא"ל עמרי בורברג, המג"ד שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת בפרשה בה נורה פלסטיני כפות בניעלין. מפקד המכללות הצבאיות, האלוף גרשון הכהן: "הפסקת כהונתו כמג"ד היא עונש חמור דיו"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

בבית הדין הצבאי בקריה בתל אביב נפתח הבוקר (רביעי) שלב הטיעונים לעונש במשפטו של סגן-אלוף עמרי בורברג, מפקד הגדוד שהורשע בהתנהגות שאינה הולמת ובעבירות איומים בפרשה בה נורה הפלסטיני אשרף אבו-רחמה כשהוא כפות בכפר ניעלין.

במסגרת הטיעונים, הביאו סנגוריו של בורברג, עורכי הדין שלומי ציפורי ואלוף משנה אודי בן אליעזר, שני אלופים מהמטה הכללי שיעידו לטובתו. זאת על מנת לנסות להקל בעונשו. "המג"ד עמרי בורברג הוא מטובי האנשים, הוא מאלה שאני סומך על שיקול דעתם והאירוע בו היה מעורב אינו כשל ערכי אלא תאונה מבצעית", העיד מפקד המכללות הצבאיות, האלוף גרשון הכהן.

הכהן המשיך ואמר, כי "הפסקת כהונתו כמג"ד היא עונש חמור דיו. אם רצינו להשיג אפקט של 'למען יראו וייראו', אז הדבר נעשה, ועונש זה מדגיש כי המעשה שנעשה הוא מחוץ למה שהיינו רוצים לראות בצבא". הכהן אמר עוד: "הייתי מקבלו בחזרה כמפקד לאור האירוע וחשבון הנפש שעבר עליו. הייתי מקבל מפקד מודע יותר". בהמשך צפוי להעיד גם מפקד זרוע היבשה האלוף סמי תורג'מן. לטובת החייל לאונרדו קוריאה, שהורשע בעבירה של שימוש בלתי חוקי בנשק, צפויים להעיד חבריו לשירות.

פרקליטו של סא"ל בורברג, עורך הדין שלומי ציפורי, שלח בשבוע שעבר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לפתוח בחקירה נגד ארגון "בצלם", שלטענתו הגיש סרטון מבוים לבית המשפט העליון.

עו"ד ציפורי מתבסס על ממצאי תחקיר שערך הפיזיקאי נחום שחף, שהתפרסם בעקבות התחקיר שביצע לגבי הירי על הילד מוחמד א-דורה בימי פרוץ האינתיפדה השנייה. לידי וואלה! חדשות הגיעה מצגת התחקיר שערך שחף, בו הוא טוען כי מדובר בסרטון ערוך, ששולבו בו צילומים ממספר מצלמות שונות בזמנים ובימים שונים. כמו כן, לדבריו הושתלו בסרטון תמונות באמצעות פוטו-שופ ובוצעה בקלטת עריכה שלא בסדר כרונולוגי של האירועים, לרבות עריכה קולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully