וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: שדולה ימנית בכנסת - לחרדים בלבד

מוטי לוי ופנחס וולף

3.11.2010 / 10:00

ח"כים חרדים פתחו במגעים להקמת שדולה ימנית בה יהיו חברים נציגים מהסיעות החרדיות בלבד. ח"כ אלדד, מראשי השדולה הקיימת: "לא יעלה על הדעת שיש ארץ ישראל לחרדים ולאלה שאינם חרדים"

בימים הקרובים יוכרז על הקמת שדולה ימנית למען ארץ ישראל שתורכב מחברי כנסת חרדים בלבד. כך נודע לוואלה! חדשות. בראש השדולה יעמוד סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש (יהדות התורה) עד לפרישתו הצפויה מהכנסת בעוד כארבעה חודשים במסגרת הסכם רוטציה פנים-מפלגתי.

מאחורי הקמת השדולה עומד ארגון חרדי ימני בשם "חרדים למען יהודה ושומרון – חלמי"ש". נציגי הארגון נפגשו בשבועות האחרונים עם ח"כים ממפלגות יהדות התורה וש"ס במטרה לשכנע כמה שיותר מהם להצטרף לשדולה.

כחלק מהמאמץ לגייס לשורות השדולה גם את חברי סיעת 'דגל התורה', תת-סיעה בתוך מפלגת יהדות התורה, שעם שורותיה נמנים חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, ניטש כעת מאבק על שמה של השדולה. בעוד יוזמיה מבקשים לכנותה "השדולה החרדית למען ארץ ישראל", דורשים אנשי דגל התורה את השם "השדולה למען הישובים החרדיים שמעבר לקו הירוק".

גורם המקורב לנושא אמר לוואלה! חדשות כי חברי סיעת דגל התורה מבקשים לטשטש בכך את האג'נדה הימנית מדי, לטעמם, שמקרין השם "למען ארץ ישראל".

מסר לראש הממשלה

בכנסת כבר פועלת שדולה ימנית "למען ארץ ישראל" אשר בראשה עומדים חברי הכנסת זאב אלקין (ליכוד) ואריה אלדד (איחוד הלאומי). ח"כ אלקין התייחס למגעים ואמר: "אני לא בטוח שטוב שידאגו רק לחרדים. זה לא חכם מבחינתם, בסופו של דבר הם יפסידו. הם יכולים להיעזר בשדולה הגדולה". אלקין הוסיף כי בזמן ההקפאה, כשראש עיריית ביתר עילית החרדית היה זקוק לעזרה, הוא פנה אליו.

ח"כ אלדד הוסיף: "לא יעלה על הדעת שיש ארץ ישראל לחרדים ולאלה שאינם חרדים – ארץ ישראל היא אחת", אלדד אמר עוד כי הוא "מצפה מהרב פרוש לבוא בדברים עם ראשי שדולת ארץ ישראל, ואם לא יעשה כן אפנה אני אליו לברר את כוונותיו".

לדברי יצחק פרידמן, יו"ר אגודת חלמי"ש העומדת מאחורי הקמת השדולה, מטרתה תהיה להעביר מסר לראש הממשלה בנימין נתניהו ששותפיו החרדים לקואליציה לא יתפשרו יותר בנושאים הקשורים לארץ ישראל, בכללם נושא הקפאת הבנייה בהתנחלויות.

לפניות לכתב: moti.levi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully