וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיש שהשכיר דירתו לערבים: איימו לשרוף את ביתי

עידן אבני

3.11.2010 / 0:06

אליהו צביאלי, ניצול שואה בן 89, התלונן במשטרה כי לאחר שהשכיר את דירתו בצפת לסטודנטים בדואים, הוא קיבל איום טלפוני לפיו ביתו יישרף. קודם לכן, ניסה הרב הראשי של העיר לשכנעו למצוא שוכרים אחרים ואף הציע לרכוש את הדירה בעצמו

הסלמה במאבק של תושבי צפת נגד השכרת דירות לערבים. תושב העיר טוען כי היה נתון לאיומים שנועדו להניא אותו מלהשכיר את דירתו לערבים. לטענתו של האיש, אליהו צביאלי בן 89, כאשר נודע לשכניו, בהם גם רבה הראשי של צפת הרב שמואל אליהו, כי בכוונתו להשכיר את דירתו לשלושה סטודנטים בדואים - הם ניסו לגרום לו לחזור בו מכך.

לדבריו, בתחילה נשלח אליו גבאי בית הכנסת שבו הוא מתפלל בניסיון לשכנעו לא להשכיר את הדירה לערבים, אולם לאחר שמאמצים אלה לא נשאו פרי, התייצב בדירה שכנו של צביאלי הרב שמואל אליהו וביקש ממנו למצוא שוכרים חדשים. "אמרתי לו שאם הייתי יודע, אולי הייתי בוחר אבל יש לי הסכם איתם ואני לא נסוג מההסכם".

צביאלי הוסיף כי הרב אליהו אמר לו שהוא אינו יכול לשאת את נוכחות הערבים במקום. עוד אמר צביאלי כי "במהלך השיחה הרב אפילו הציע לי לרכוש ממני את הדירה". לדבריו, הרב עזב את ביתו מבלי לקבל תשובה ולטענתו באותו הלילה קיבל שיחת טלפון מאלמוני שאיים כי ישרוף את ביתו. הבוקר כשקם, גילה צביאלי כרוזים שנתלו על פתח ביתו בהם נכתב: "צביאלי לוחם תש"ח משכיר דירות לערבים. בושה וחרפה". בעקבות זאת הוא הגיש תלונה במשטרה.

"יש פה תופעה של גזענות"

בשלב זה מאוכלסת דירתו של צביאלי בדיירים דתיים, אך חוזה השכירות שלהם הסתיים. הסטודנטים הבדואים שאמורים להחליפם מתגוררים בינתיים בחדר פנוי בדירה בה מתגורר הקשיש. צביאלי, ששרד את השואה ונלחם במלחמת העצמאות, לא נסוג מההסכם אליו התחייב. לדבריו, "יש פה תופעה של גזענות. הם אזרחי המדינה ודיירים טובים. נראה לי שהרב לובש כובע מעל מידת ראשו. אני מעודד את הסטודנטים שלא יחששו, וגם המשטרה שהיתה פה אמרה שהיא תשמור עלינו". שלושת הסטודנטים מגיעים מכפרים בדואים שונים בגליל. הם העדיפו לא להיחשף.

בתגובה לדברי צביאלי, אמר הרב שמואל אליהו לוואלה! חדשות: "שוחחתי עם צביאלי. זו הייתה שיחה מכובדת על כוס קפה. אני חושב שהדרך היא לכבד אותו בשיחה ולא באיומים. אני שמח שהוא הבין את הבעייתיות והוא מחפש פתרונות מעשיים איך להוציא אותם בדרכי נועם ואני מקווה שהוא ימצא את הדרך. השכנים נסערים. זו תחושה מאוד לא נעימה מהשכנות שנכפתה עליהם. הניסיון שלנו עם סטודנטים ערבים הוא לא נעים. עשרות שכנים נפגעים. כל אדם שמשכיר דירות לערבים אנחנו מדברים איתו. גם השכנים שלו מדברים איתו. אני חושב שזה לגיטימי".

(עדכון ראשון: 2.11 21:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully