וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן מציג: הרפורמה בשירותי בריאות הנפש

אריאל נוי

2.11.2010 / 19:20

סגן שר הבריאות הציג את הצעת חוק הרפורמה בשירותי בריאות הנפש. לפי ההצעה, תועבר האחריות על שירותי בריאות הנפש ממשרד הבריאות לקופות החולים

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הציג היום (שלישי) לראשונה את הרפורמה בשירותי בריאות הנפש. הרפורמה מבקשת להעביר את מלוא האחריות על שירותי בריאות הנפש, כולל אחריות על אשפוזים פסיכיאטריים, ממשרד הבריאות לידי קופות החולים.

עיקרי התוכנית כוללים העברת כל נושא הפסיכיאטריה לקופות החולים, ובתוך זה צמצום במיטות האשפוז. גם תקציב שירותי בריאות הנפש עלה מ-120 מליון שקלים ל-470 מיליון שקלים, וכן קיימת תוכנית תקציבית של שנתיים להמשך הרחבת השיקום.

לדברי ליצמן, הצעת הרפורמה הוגשה בעקבות אשפוזם של חולים פסיכיאטריים בבתי חולים, זאת ללא הצדקה רפואית. "חולים אלה יכולים להיות מטופלים בקהילה בחלופות אשפוז. ולפיכך צומצמו מיטות אשפוז מ-5,100 ל-3,150. כמו כן, ניצור חלופות אשפוז בקהילה: הוסטלים, דיור מוגן וכו'. לא ייסגרו מרפאות לפני שיהיה פתרון איכותי זמין והולם. התחייבנו בממשלה שלא יהיו פיטורין ויתקיימו משאים ומתנים עם האיגודים".

"שיפור חסר תקדים לחולים"

מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר רוני גמזו, שהביע תמיכה בתוכנית סיפר לוואלה! חדשות: "מבחינתי זאת המהפכה. הרפורמה הגדולה ביותר שהייתה במשרד הבריאות מאז חל חוק ביטוח ממלכתי. היא נותנת תיקון ושיפור חסר תקדים לשירות הרפואי של חולי הנפש".

יו"ר האיגוד הפסיכיאטרי, פרופסור זאב קפלן, אמר לוואלה! חדשות, כי קיימים ליקויים רבים בהצעת חוק הרפורמה ויש לשנותה. "כך למשל, הגבילו את מספר השירותים למטופלים. אם מטופל צריך טיפולים, אסור להגביל אותו. גם כל הנושא של אישור והפניות המטופלים שצריכים ללכת לכל מיני פקידים שיאשרו להם טיפולים, זה בעייתי. לסיכום אני אומר שהרפורמה טובה אך הצעת החוק חייבת בתיקונים משמעותיים כדי שהרפורמה תהיה טובה", אמר פרופסור קפלן.

מחר אמורה ועדת העבודה והרווחה לאשר סופית את הצעת החוק. יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, יצא בקריאה לחברי ועדת העבודה הרווחה והבריאות ש"לא יאפשרו העברת רפורמה לקויה העלולה לעלות בבריאות החולים הפסיכיאטרים ופוגעת גם בכלל המטופלים של רופאי המשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully