וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אם היה מו"מ לשלום - לא היה גולדסטון

פנחס וולף

2.11.2010 / 18:51

רה"מ לשעבר מתח ביקורת חריפה על הממשלה והצהיר: "אם הייתה מדיניות שלום בישראל, לא היו בעיות כמו שאירעו עם גולדסטון". אולמרט גם תקף את ברק בעקבות אירועי המשט: "מעולם לא היה שר ביטחון שלא ידע את כל הפרטים הטכניים של פעולה לפני שאישר אותה"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכת וידיאו: דורון שטיין)

"אם הייתה מדיניות שלום בישראל, לא היו בעיות כמו שאירעו עם גולדסטון". כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. בכנס "ביטחון המולדת שערך מכון הייצוא בתל אביב התייחס אולמרט לביקורת שנמתחה על ישראל בעקבות "מבצע עופרת יצוקה" ברצועת עזה ואמר: "היה לי סיכום עם האו"ם שתהיה חקירה, והיא לא תפורסם לפני שישראל תקרא אותו. מה קרה אחר כך, אני לא יודע, כי כבר לא הייתי ראש ממשלה".

אולמרט גם מתח ביקורת על שר הביטחון אהוד ברק בעקבות עדותו בוועדת טירקל לחקר אירועי המשט הטורקי לעזה. "שמעתי לאחרונה שהדרג המדיני אחראי רק לאישור פעולה ולא אחראי לפרטים הטכניים שלה. מעולם לא היה שר ביטחון שלא ידע את כל הפרטים הטכניים של פעולה לפני שאישר אותה. מי שאומר אחרת לא אומר אמת, אם לומר זאת בעדינות".

"אולי אפשר היה למנוע הפיגוע בתאומים"

ביחס לקיפאון המדיני אמר אולמרט, "ככל שתהיה הידברות עם הרשות הפלסטינית, ניתן יהיה להיאבק טוב יותר בטרור כפי שהיה בתקופתי". הוא הוסיף, כי בגדה המערבית התרחש שינוי דרמטי. "לראשונה יש תקווה אמיתית שהפלסטינים יוכלו לייצר הנהגה שניתן לסמוך עליה להבטחת תהליך פוליטי אמיתי", הצהיר אולמרט.

עוד אמר ראש הממשלה לשעבר כי "אחת הבעיות במלחמה בטרור היא לא הידע והטכנולוגיה, אלא המודעות של ממשלות להשקיע במלחמה בטרור בגלל סיבות פוליטיות. השב"כ צריך להיות רק תחת אחריות ראש הממשלה ולא תחת אחריות שר אחר". בתגובה לדברי ראש השב"כ יובל דיסקין על שימוש של טרוריסטים בטכנולוגיה, אמר אולמרט כי "הטכנולוגיה הזאת מאפשרת גם לנלחמים בטרור להילחם, וזה מדרבן אותנו לפתח כלים חדשים. תמיד יש חשש שייעשה שימוש מסוכן בטכנולוגיה מודרנית".

אולמרט הוסיף כי "כדי להילחם בטרור אנו זקוקים למערך משפטי שיאפשר מאבק בטרור. היום, מי שנלחם בטרור לא יכול לנסוע למקום שהוא מטרה של טרוריסטים מחשש שייעצר. זה לא הגיוני. על הממשלות להתגבר על הנוחות הפוליטית ולהתאים עצמן למציאות. אולי אפשר היה למנוע את הפיגוע במגדלי התאומים, אם היו מסתכלים למקומות שלא היה נוח פוליטית להסתכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully