וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים יעמידו 600 מיליון ש' למימון עסקת פסגות

אתי אפללו

2.11.2010 / 16:58

הושלמה הסגירה הפיננסית של מכירת בית ההשקעות פסגות מקרן יורק לקרן אייפקס. הבנקים הישראליים לאומי, הפועלים, דיסקונט, מזרחי-טפחות ואגוד יעמידו יחד אשראי למימון העסקה

לאחר השלמת העסקה בסוף השבוע האחרון, הושלמה היום הסגירה הפיננסית של מכירת בית ההשקעות הגדול פסגות מקרן יורק לקרן אייפקס. את המימון העמידו הבנקים הישראלים לאומי (0.88% , 1715.0), הפועלים (1.08% , 1685.0), דיסקונט (1.61% , 759.5), מזרחי-טפחות (1.9% , 3590.0) ובנק אגוד (0.44% , 1806.0) אשר יעמידו יחדיו אשראי למימון העסקה בהיקף של 600 מליון שקל.

בעת חתימת העיסקה בסוף שנת 2009, קיבלה קרן איפקס התחייבות מימונית משני הבנקים הגדולים -הפועלים ולאומי - להעמדת אשראי בהיקף של 1.4 מיליארד שקל בחלקים שווים עם סגירת העסקה. אולם, כבר אז החלו הבנקים הגדולים בחיפוש שותפים נוספים למימון העסקה. מאז ידעה העסקה עליות ומורדות לנוכח התקדמות חקירת רשות ניירות ערך בפרשת חשדות להרצת ניירות ערך בנוסטרו של פסגות.

השינוי בעסקה שנגזר מהחקירה, שהוביל גם להפחתת השווי שעל פיו נמכר בית ההשקעות, הוביל לכך שגם חליפת המימון לעסקה השתנתה. בסך הכל, נלקח מימון של 600 מיליון שקל לעסקה, כאשר הפועלים ולאומי ממנים 70% מסכום זה בחלקים שווים. 30% מסכום זה העמידו דיסקונט (15%), מזרחי-טפחות (10%) ואגוד (5%).

ההלוואה ניתנה ל-9 שנים והיא תיפרע במלואה עד סוף 2019. 60% מההלוואה יפרע בתשלומים חודשיים ו-40% היא "הלוואת בולט" - בסוף התקופה ישולמו הקרן והריבית בתשלום אחד. בנוסף, התחייבו הבנקים להעמיד לאייפקס מסגרת של עד 1.3 מיליארד שקל שתממומש אם תחליט אייפקס לרכוש את חלקה של קרן מרקסטון בבית ההשקעות פסגות.

במקרה זה, יעניקו הבנקים מימון נוסף של עד 700 מיליון שקל - כל בנק על פי חלקו היחסי בהלוואה. בנוסף, כוללת העסקה מימון מחדש של חוב שנמצא בחברות הבנות של פסגות, בעיקר בחברת הגמל ובחברת קרנות הנאמנות. חוב זה יחליף חוב בנקאי שנטלה יורק ונמצא בחברות אלו. התנאים על החלפת החוב טרם נסגרו והם עדיין במשא ומתן.

בסוף השבוע, לאחר סגירת תיק החקירה נגד פסגות על ידי פרקליט המדינה משה לדור, נסגרה גם העסקה למכירת פסגות מקרן יורק לקרן אייפקס. אייפקס תשלם ליורק כ-2 מיליארד שקל ותרכוש ממנה 76% שהיא מחזיקה בפסגות. סכום זה משקף שווי של 2.76 מיליארד שקל לבית ההשקעות.

איפקס הגיעה להסכמה בכתב עם הפרקליטות, לפיה החקירה נגד קבוצת פסגות תיסגר ופסגות ישלם קנס בגובה 150 מיליון שקל. במקביל, סוכם כי מנהלים בפסגות שהיו מעורבים בחקירה יעזבו את בית ההשקעות ועד סוף השנה המנכ"ל רועי ורמוס ומנכל חבר הבורסה שי ירון יסיימו את תפקידם. המחיר בו רכשה לבסוף אייפקס את פסגות מידי יורק משקף הנחה של 8% מהמחיר המקורי שעליו סוכם בין הצדדים. את המשא ומתן על העסקה מול קרן איפקס הוביל משרד עורכי הדין קנטור אלחנני טל ושות'. את קרן אייפקס יצג משרד צלרמאייר פילוסוף.

  • עוד באותו נושא:
  • קרן פסגות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully